סטורי של 60 שניות: הכירו את השינויים שמתכננים לנו באינסטגרם

ענקית הרשת החברתית צפויה להשיק בסוף השבוע כמה שדרוגים באפליקציה, שיאפשרו למשתמשים לייצר שיתופי פעולה, אפקטים מיוחדים ואפילו גיוס תרומות. "תספק לאנשים וליוצרים דרכים חדשות להביע את עצמם ולהתחבר לקהל שלהם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/10/21 18:58 יד בחשון התשפב

סטורי של 60 שניות: הכירו את השינויים שמתכננים לנו באינסטגרם
אפליקציית אינסטגרם, צילום: shutterstock

מכורי האינסטגרם שבינינו כבר התרגלו לכך שהחיים מתחלקים ל-15 שניות בדיוק, כפי אורכו של הסטורי. היכונו לשינויים, שכן ענקית הרשת החברתית הודיעה אתמול (ג') על כמה מאפייני משתמש חדשים שיכנסו לשימוש כבר ביום חמישי הקרוב, וישדרגו את החוויה באופן משמעותי. "שורת החידושים", כך נמסר מאינסטגרם, "תספק לאנשים וליוצרים דרכים חדשות להביע את עצמם ולהתחבר לקהל שלהם". 

  • שיתופי פעולה

העדכון הראשון שיכנס לתוקף כבר השבוע מאפשר שיתופי פעולה בין כמה משתמשים, כך שיוכלו לפרסם ביחד פוסטים וריליז. כלומר, עם היישום החדש אפשר יהיה לתייג משתמשים אחרים כדי להזמין אותם ליצור יחד תוכן משותף בצורה כזו ששני השמות של החשבונות יופיעו בכותרת הפוסט והוא יוצא בשני הפרופילים בו זמנית. יש לציין כי הצפיות, הלייקים והתגובות יספרו במשותף. 

  • הסיפור שאינו נגמר

על פי דיווחים ברשת, אינסטגרם מתכוננת להשיק סטורי ארוך יותר מזה שאליו התרגלנו, כך שיארך במשך דקה שלמה, 60 שניות. הסטורי למעשה נותן תחושה של כאן ועכשיו, ומאפשר לצופה לעקוב באופן הדוק יותר אחר המשתמש, במידה ויבחר בכך. הסטורי נמצא בעמוד הבית ולרוב נמחק אוטומטית לאחר 24 שעות. 

  • גיוס תרומות

לאחר ההשקה של היישום החדש אפשר יהיה לצאת למבצע גיוס תרומות באמצעות לחיצה על כפתור היצירה, פלוס, בפינה העליונה של המסך, ומיד לאחר מכן ניתן יהיה לבחור את העמותה הרלוונטית ואליה להוסיף את גיוס הכספים לפוסט. החידוש למעשה הוא שכל אדם יוכל לעשות זאת מהפרופיל האישי. 

  • אפקטים ומילים בתלת מימד

אינסטגרם אף צפויה להשיק כבר בסוף השבוע כלים חדשים לשדרוג, כמו הוספת אפקטים מיוחדים לפי הקצב של המוזיקה, מילים בתלת מימד ומילים דינמיות, שיציגו את מילות השיר על הצג באופן מגוון. בנוסף, אפשר יהיה להעלות תמונות וסרטונים ישירות מהמחשב. 

כזכור, בתחילת החודש דיווחו משתמשים וגולשים מרחבי העולם כי השירותים השונים של חברת פייסבוק - וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר - קרסו ולא ניתן להתחבר ישומים השונים. התקלה, שהחלה סביב השעה 18:30 נמשכה למעלה מ-6 שעות, כאשר פייסבוק ואינסטגרם חזרו לפעול אחרי חצות, וסמוך לשעה 02:00 גם וואטסאפ שבה לתפקד. בחודש מרץ האחרון הייתה תקלה דומה אלא שאז היא נפתרה בתוך כחצי שעה. שיבושים נרשמו גם בגוגל ובטוויטר. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן