שרפת ענק בקניון בקלנסווה: "המבנה פשוט קרס"

שריפה ענקית השתוללה במתחם הקניות Z סנטר בעיר שבשרון והובילה לקריסת המבנה בן שתי הקומות | " אנחנו בודקים עכשיו את סיבות הדלקה, יש טענה שעבודות זיפות גרמו לשרפה", אמר נציב כבאות והצלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/21 19:51 י בחשון התשפב

שרפת ענק בקניון בקלנסווה: "המבנה פשוט קרס"
השריפה בקלנסווה, צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

שריפה ענקית השתוללה היום (ש') במתחם הקניות Z סנטר בעיר קלנסווה שבשרון והובילה לקריסת המבנה בן שתי הקומות. כוחות גדולים של לוחמי האש הגיעו לזירה בניסיון לעצור את האש. שוטרי תחנת טייבה פעלו לפינוי המתחם וכן להרחקת סקרנים מהמקום. נבדק החשד שעבודות אחזקה באש גלויה שנעשו במתחם, גרמו לפרוץ השריפה.

"יש פה כמעט 25 צוותי כיבוי. המבנה פשוט טוטאל לוס - קרס. אנחנו בודקים עכשיו את סיבות הדלקה, יש טענה שעבודות זיפות גרמו לשרפה", אמר נציב כבאות והצלה דדי שמחי עם הגעתו לזירת האירוע. שמחי אישר שאין נפגעים באירוע והוסיף: "חייבים להיות רישיונות לעסקים בכל התחומים, אחרת זאת תהיה התוצאה".

מפקד תחנת השרון טפסר משנה דני יוספסברג, סיפר על מאמצי הכיבוי. "המבנה מכיל קומת משרדים וקומה מסחרית ככרסגע יש בעירה כללית של כלה המבנה כוחות הכיבוי מרכזים מאמץ כדי למנוע התפשטות של השריפה לצד המזרחי".

דובר לוחמי האש בתחנת השרון, אלירן שמש, מסר כי שלושים צוותי כיבוי עבדו במקום, פירקו את המבנה וביצעו הסלנה של מים במטרה לכבות את הלהבות. "לוחמי האש הסירו את החשש של קריסה נוספת והתפשטות האש למקומות נוספים", אמר.