המחבל שרצח את בראל שוחרר ממעצר הגנתי | המשפחה: לבוא איתו חשבון

ארגון הטרור חמאס שחרר את המחבל פעיל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, לאחר שהבין כי לישראל אין אינטרס לחסלו בימי רגיעה | אחותו של בראל: "בימים שבהם אנחנו מנסים לחזור לחיים התעוררנו הבוקר לכותרת כואבת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/10/21 10:10 ח בחשון התשפב

המחבל שרצח את בראל שוחרר ממעצר הגנתי | המשפחה: לבוא איתו חשבון
בראל שמואלי ז"ל , צילום: דובר צה"ל Abed Rahim Khatib/Flash90

כחודש וחצי לאחר מותו של לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי מירי של מחבל חמוש באקדח, פורסם  הבוקר (ה') ב-ynet כי המחבל שביצע את הירי אינו פעיל של ארגון הטרור חמאס אלא פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. עוד פורסם כי המחבל שוחרר ממעצר הגנתי בו היה נתון מאז שהתקרב לגדר המערכת וביצע את הירי דרך החרך בבטון.

הילה שמואלי, אחותו של בראל הגיבה על שחרורו מהמעצר ההגנתי, ואמרה כי "בימים שבהם אנחנו מנסים לחזור לחיים התעוררנו הבוקר לכותרת כואבת. אנחנו מצפים שמדינת ישראל תבוא חשבון עם הרוצח של בראל, יהיה אשר יהיה מקום מחבואו, זאת ללא שום שיקול זר ויפה שעה אחת קודם", אמרה.

עוד אמרה האחות הילה: "אנו גם ממתינים לקבל את התחקיר המלא של צה"ל על האירוע, שישקף באופן מלא את ההערכות לאירוע, התגובה בזמן אמת להפרות הסדר והפינוי הרפואי. אנחנו חשים שיש יותר מדי שאלות מטרידות שנותרו פתוחות וצה"ל לא ממהר להשיב עליהם. כל תחקיר שאינו תחקיר עמוק, יסודי ואמיץ - הוא פגיעה קשה בנו כמשפחה שכולה, מכתים את זכרו של בראל שהקריב חייו למען המדינה ועלול להביא למחדל הבא".

ב-ynet פורסם כי בחמאס יש מי שסבור שישראל לא תחסל את המחבל בהפתעה בימי רגיעה ובכך תסתכן בפתיחת סבב צבאי נוסף ברצועה. מנגד, מנגנוני הביטחון של חמאס מניחים על סמך ניסיון העבר שזהותו של המחבל כבר ידועה לישראל וכי הוא הוכנס לרשימת יעדי החיסול.

(הוריו של בראל נאבקים להביא ילד מזרעו, דיווח ב"כאן חדשות")