עו"ד פולסקי מחוננו: "הפרקליטות והמשטרה פועלות סלקטיבי כנגד אנשי ימין"

בדיון שהתקיים בוועדת ביטחון הפנים, בנושא התנהלות המשטרה והפרקליטות בעניינו של מיכאל בן ארי, ציין עורך הדין מארגון חוננו: "מצד שמאל של המפה - קיימת מדיניות של סגירת תיקים סיטונאית גם במקרים של עבירות הסתה חמורות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/21 22:50 ו בחשון התשפב

עו"ד פולסקי מחוננו: "הפרקליטות והמשטרה פועלות סלקטיבי כנגד אנשי ימין"
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו השתתף הבוקר (ג') בדיון שנערך בוועדה לביטחון פנים לבקשת חבר הכנסת איתמר בן גביר, בעניינו של הליך חקירתו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי. עו"ד פולסקי טען בדיון כי הפרקליטות ומשטרת ישראל נוקטות באופן סלקטיבי ובאכיפה בררנית על רקע הסתה כנגד אנשי ימין.

עו"ד פולסקי סיפר לוועדה על הקשיים שהמשטרה והפרקליטות מערימות בנוגע לתיקי אנשי ימין. "אני מכיר גם את התיק של בן ארי וגם עוסקים בהרבה תיקי הסתה. הפרקליטות באמת מעדיפה לשמור את כל המידע לעצמה ולא לשחרר שום מידע, ואז הם אומרים שהם מתנהלים בשוויוניות והגינות. עובדתית זה לא נכון", טען.

את טענותיו ביסס פולסקי על הזיכוי בתיק חתונת השנאה. במסגרת ההליך המשפטי הגיש עו"ד מחוננו לבית המשפט כמאה תיקים דומים העוסקים בהסתה מהצד השני של המפה הפוליטית-חברתית. המשותף למאה התיקים הללו הוא העובדה שכולם נסגרו, וחשודים רבים כלל לא הועמדו לדין גם בגין חשדות לאירועי הסתה חמורים וברורים.

(הדיון בוועדת ביטחון הפנים)

"בהליך שעו"ד בן גביר כבר התחיל אותו בחומרי החקירה, ובהליך משפטי שכבר התנהל ועבר ביקורת שיפוטית, קיבלנו חומרי חקירה לשלוש שנים בין 2016-2018 עם עשרות ומאות תיקי הסתה שנפתחו ונסגרו על ידי אותה מחלקה לתפקידים מיוחדים. על בסיס תיקים אלו יש הכרעה בבית משפט", תיאר.

עו"ד פולסקי הפנה את משתתפי הדיון להחלטת הזיכוי שנתן שופט ביהמ"ש לנוער שמעון לייבו בתיק החתונה, "שם הגשנו בטיעונים ובסיכומים לפחות מאה תיקים, מתוך מאות, ורואים שם וזו כבר החלטה שיפוטית שמתייחסת לכל ההליכים, החל משלב החקירה והמעצר שמבוצעים באופן פוגעני ומהיר, ועד להגשת כתבי אישום, כאשר מצד שמאל של המפה - קיימת מדיניות של סגירת תיקים סיטונאית גם במקרים של עבירות הסתה חמורות".