אות "היינו כחולמים" הוענק היום לעולים חוליאטה, דוד ודיון

שלושת העולים, בוגרי תנועת בני עקיבא העולמית, יקבלו את האות על עשייתם הציונית בישראל ובקהילות המוצא גם לאחר עלייתם ארצה. אוהד טל, מזכ"ל התנועה: "מקבלי האות, העמוד לפני המחנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/21 21:42 ו בחשון התשפב

אות "היינו כחולמים" הוענק היום לעולים חוליאטה, דוד ודיון
חוליאטה דואק, צילום: יח"צ

במסגרת יום העלייה, תנועת בני עקיבא העולמית מקיימת אירוע הצדעה לבוגריה שעלו לארץ ובו מוענק אות "היינו כחולמים". האות מוענק מדי שנה למספר בוגרים הנבחרים לאחר המלצות וועדה איתור והוא משמש עדות והערכה על המשך פועלם של בוגרי התנועה שעלו ארצה וממשיכים לפעול בשדה העשייה הציוני בישראל ובקהילות המוצא. השנה כאמור נבחרו לקבל את האות שלושה.

חוליאטה דואק, בת 21 מגבעת שמואל, עלתה השנה מארגנטינה, לדבריה עלתה לארץ מתוך אידאלים ואת ההחלטה לעלות קיבלה בתקופת ההכשרה שעשתה עם התנועה בישראל. חלומה להמשיך ולסייע לצעירים עולים למצוא את דרכם. בנימוקי הוועדה נכתב "האות מוענק על תרומתה בהקמת סניף בנ"ע בקהילת 'לה-קאסה' בואנוס איירס וחידוש פעילות בנ"ע בארגנטינה. מאז עלייתה ארצה פועלת לבניית תכנית הכשרה מאמריקה הלטינית מתוך אמונה בחשיבות התוכניות ותפקידן בחיזוק הקהילות המקומיות מחד ועידוד העלייה מאידך".          

דיאון אסטרמן

דיאון אסטרמןצילום: יח"צ

דיאון אסטרמן בן 33 מירושלים, עלה לארץ בשנת 2018 ממלברון אוסטרליה. דיון מאמין שהחינוך הציוני שספג בקהילה, בבית הספר, בבני עקיבא ובמכבי הוא מה שהוביל אותו להחליט ולעלות לישראל. החלום שלו הוא לבנות ולהקים קהילות בישראל ובתפוצות. בתעודה אותה קיבל דיון כתבו חברי הוועדה כי האות מוענק "על תרומתו לתנועה לאורך השנים ועל חברותו במועצה העולמית מאז עלייתו. על פעילותו ותרומתו למחלקת הבוגרים בתנועה ונכונותו לסייע בשמחה לכל משימה שמתבקש".

דוד זבולוני בן 26, מתגורר בפתח תקווה, עלה לישראל מאיטליה. לתפיסתו של דוד ציונות היא מילה שלא משתמשים בה מספיק היום, אולם היא זו שגרמה לו לעלות לישראל "ציונות- חוסר שייכות מסוים למקום המקסים שבו גרתי לפני, ורצון עז לחיות במדינת ישראל שלנו" הסביר. הוא עלה לישראל בימי 'צוק איתן' דרך תכנית ההכשרה של בנ"ע העולמית והרגיש מאושר. לאחר מכן שירת בצה"ל, השתחרר ולמד לתואר ראשון ושני. דוד עוסק בתחום התקשורת ובאמצעות כלי זה דואג לחבר את קהילת המוצא שלו לנעשה בישראל. בנימוקים להענקת האות נכתב "על השתלבותו בעמדה משפיעה בעולם העיתונות הישראלית ועל כך שמתמיד לכתוב בעיתונות המקומית של קהילת איטליה על המתרחש בישראל מאקטואליה דרך תרבות והיסטוריה ובכך מחזק את הקשר בין הקהילות לישראל. על התמדתו בקשר עם הסניף במילאנו ועם שליחי איטליה והשפעתו על הדור הבא".

דוד זבולוני

דוד זבולוניצילום: יח"צ

מזכ"ל התנועה, אוהד טל אמר בהתרגשות: "מקבלי האות הם העמוד לפני המחנה, במעשיהם ובפועלם הם מהווים דוגמא ומופת לשאר חברי התנועה בעולם. אנו רואים בהם מודל ומצדיעים לצעד האמיץ שעשו. ביום העלייה אנו בוחרים לומר להם תודה ולהוקיר את פועלם".

סמזכ"לית התנועה אפרת מצלר, האחראית במסגרת תפקידה על מחלקת העולים-בוגרים, אמרה: "אנו גאים בבוגרינו, שכמו אברהם אבינו בזמנו, שמעו את הקריאה הגדולה "לך לך", עזבו בית, משפחה וחברים ובחרו להגיע לישראל ולהיות חלק פעיל מהסיפור הציוני במדינת ישראל".