עודד רביבי: "באפרת השער פתוח בשבת וכל הדתל"שים יכולים להגיע ברכבים"

ראש מועצת אפרת התארח בכנס הישראלי לשבת חברה וכלכלה והתגאה בעובדה שנויה במחלוקת. בהמשך שיתף במגוון הקהילות שיש ביישוב: "יש אורתודוקסיות ויש גם כאלו שמשתנות, אחת שהנהיגה רבה, אחרת ללא מחיצות, באחרת נשים נושאות דברי תורה ועוד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/10/21 16:43 ה בחשון התשפב

עודד רביבי: "באפרת השער פתוח בשבת וכל הדתל"שים יכולים להגיע ברכבים"
עודד רביבי, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במשך שנים ארוכות, אחד הפולמוסים הידועים במגזר הדתי-לאומי בכלל וביישובים הדתיים בפרט, סובב סביב השאלה האם לסגור את שערי היישוב והשכונה במהלך השבת בכדי לשמור על קדושתה ועל השקט מרעשי מכוניות, ומן הצד השני לפתוח את השערים כדי לאפשר לבני ובנות היישוב שאינם דתיים להגיע לבית הוריהם במהלך השבת. ראש מועצת אפרת עודד רביבי שיתף היום (ב') את ההחלטה הלא פשוטה שהתקבלה ביישובו.

בכנס הישראלי לשבת חברה וכלכלה שנערך היום, סיפר רביבי על המגמות השונות שמתקיימות בתוך בתי הכנסות והקהילות ביישובו: "באפרת יש כיום מגוון קהילות, כמובן אורתודוקסיות ויש גם כאלו שמשתנות, אחת שהנהיגה רבה, אחרת ללא מחיצות, באחר נשים נושאות דברי תורה ועוד".

הכנס לשבת ולחברה,

הכנס לשבת ולחברה, צילום: עינת קאפח

"לצד המגמות הללו נותרה השבת כאירוע מרכזי בקהילה", הבהיר ראש המועצה, "לכן בשאלת אופי השבת במרחב הציבורי בהחלט מדובר באתגר, באפרת השער פתוח וכל הדתל"שים יכולים להגיע ברכביהם לבקר את ההורים מתוך הבנה שהשבת שומרת על הקהילה והקהילה שומרת על השבת בדרכה".

רביבי המשיך והתייחס למצב הקהילות בתקופת המגפה ואמר: "על רקע הקורונה, סגירת בתי הכנסת ופתיחתם תחת מגבלות ראינו כיצד נכפה על הקהילה לצאת מבית הכנסת כאילו מחוץ לתחום. ראינו כיצד המצב כופה חשיבה יצירתית על הקהילות כיצד לשמור על השבת ומתוך כך לשמר את הקהילה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן