אלעזר שטרן מאיים על חב"ד: "תמיכה בבן גביר תדרדר את המעמד שלהם בכל העולם"

מספר 7 ברשימת יש עתיד לכנסת ה-24 מצטרף ליו"ר הרשימה ואומר כי "תמיכה באלה המתיימרים לקרוא לעצמם הציונות הדתית, בבן גביר", תגרום לנזק לחב"ד. על תמיכת המשותפת הוא אומר כי מבחוץ היא אפשרית על בסיס קווי יסוד של "ממשלה יהודית ודמוקרטית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/02/21 20:45 ט באדר התשפא

אלעזר שטרן מאיים על חב"ד: "תמיכה בבן גביר תדרדר את המעמד שלהם בכל העולם"
אלעזר שטרן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרשן ידיעות אחרונות נחום ברנע, פרסם ביום שישי כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, פנה השבוע לאחד מראשי חב"ד ואיים כי אם הם יתמכו ברשימה של סמוטריץ' ובן גביר: "אני ארדוף אתכם. נגמר הסיפור על חנוכיות בכל צומת בחנוכה ובתי חב"ד בכל העולם. נגמר הסיפור שלכם על אהבת ישראל". לבסוף התנצל לפיד על דבריו החמורים. 

"ארדוף אתכם": לפיד איים על חב"ד - וחטף

חברו של לפיד ומספר 7 ברשימת המפלגה לכנסת ה-24, ח"כ אלעזר שטרן, התייחס לדברים ב-103FM. "חב"ד עשו פעם תקלה אסטרטגית מבחינתם כשהם לקחו צד ותמכו בנתניהו ב-1996 או משהו כזה. חב"ד זו תנועה שאנחנו מאוד מעריכים בארץ ובעולם וגם באופן אישי. עכשיו רצה ברשת תמיכה שלהם בבן גביר. עזוב מה יש עתיד אומרת, אני אלעזר שטרן אומר, שתמיכה באלה המתיימרים לקרוא לעצמם "הציונות הדתית", בבן גביר, למוטציה הזו של נתניהו - היא תדרדר את המעמד של חב"ד בכל העולם, גם אצלי כמובן".

חב"ד כידוע, היא תנועה שמתנהלת ללא הנהגה מוגדרת הקובעת לחסידיה למי להצביע ואי אפשר להכליל ולהגיד במי היא תומכת. על כך אמר שטרן כי "חב"ד מתחלקת לשתי אסכולות. משיחיסטים ושאינם. אם מישהו יוציא בשם הנהגת חב"ד, בלי להכליל, קריאה חס וחלילה כמו שפורסם, של תמיכה בבן גביר אז חב"ד תאבד מהמעמד שלה בארץ ובעולם, לכן טוב שהם יבינו את זה מראש לפני שהם יעשו טעות חמורה". 

"נתניהו שמבין את הבעייתיות בבן גביר, זורק אותו למקום שקוראים לו הציונות הדתית מכיוון שהוא מתבייש שבן גביר יהיה אצלו ברשימה. נתניהו לקח את אופיר סופר שנפצע בקרב ואמר שבציונות הדתית לא מתאים לוחם וקצין". מנגד אמר שטרן: "נתניהו רוצה את בן גביר בממשלה שלו". 

בעבר הודה לפיד כי הוא הוביל את הרעיון לשבת עם הרשימה המשותפת, ומה שניתן להסיק מכך, זה שהמשותפת טובה יותר מבן גביר. "ראיתי בעיניים שלי איך נתניהו עם המשותפת בוחר מבקר מדינה שישרת אותו, איך נתניהו עם המשותפת ורק בקולות שלהם מקדים את הבחירות - אני בעד להקים ממשלה עם המשותפת שתתמוך בנו על קווי יסוד של ממשלה יהודית ודמוקרטית כמו שיהיה כתוב בקווי היסוד של הממשלה שיש עתיד תקים". שטרן הוסיף ואמר שמבחינתו גם בן גביר יכול לתמוך מבחוץ.