טעה בזיהוי: מחבל מהשטחים דקר ערבי-נוצרי מיפו

מחמד חרוב, הסתנן מהשומרון לשטח ישראל בערב יום כיפור במטרה לדקור יהודי. טעות בזיהוי הובילה אותו לפגוע בערבי-נוצרי תושב יפו למרות שצעק לעברו כי הוא ערבי. כתב אישום הוגש בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, חבלה חמורה וכניסה לישראל בניגוד לחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/21 13:02 ל בתשרי התשפב

טעה בזיהוי: מחבל מהשטחים דקר ערבי-נוצרי מיפו
ניידת משטרה, אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה אתמול (ג') לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד מחמד חרוב, בן 20 תושב יהודה ושומרון בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור של חבלה חמורה וכניסה לישראל בניגוד לחוק, זאת לאחר שבערב יום כיפור האחרון דקר הנאשם באמצעות מברג, אדם אשר סבר כי הוא ממוצא יהודי.

על פי כתב האישום שהגישה עו"ד נועה בר, במועד שאינו ידוע החליט הנאשם לרצוח אדם ממוצא יהודי זאת מתוך ממניע לאומני-אידאולוגי ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. לצורך כך, ב-15 בספטמבר, ערב יום הכיפורים, הצטייד הנאשם במברג ונכנס ללא היתר לשטח ישראל.

בשעות אחר הצהריים הגיע הנאשם ליפו והחל לתור אחר קורבן פוטנציאלי למימוש תוכניתו. הנאשם, אשר סבר כי הנפגע הוא יהודי, התקרב אליו מבלי שזה הבחין בו וצעק לעברו בערבית "יהודי, יהודי". הוא הטיח בראשו בקבוק מים שהיה לידו, ודקר אותו באמצעות המברג בפלג גופו העליון, בכוונה לגרום למותו.

במהלך האירוע אמר המתלונן לנאשם בערבית כי הוא ערבי ולא יהודי, אולם הנאשם התעלם מדבריו והמשיך לדקור אותו. רק לאחר שהנאשם סבר כי פציעותיו של המתלונן יובילו למותו, השליך את המברג, הותיר את המתלונן מתבוסס בדמו, ונמלט מהמקום.

כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן חבלות חמורות הוא פונה לבית החולים, אושפז ונזקק לניתוח. במקביל לכתב האישום הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים.