דיווח תורכי: התקדמות במגעים בין ישראל לחמאס

כלי תקשורת במדינה המקורב לארגון הטרור מדווח כי חלה התקדמות במאמצים להגיע לרגיעה לאחר ההסלמה האחרונה. התמורה: שיקום רצועת עזה. נושא השבויים והנעדרים לא על הפרק

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/10/21 21:39 כט בתשרי התשפב

דיווח תורכי: התקדמות במגעים בין ישראל לחמאס
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, ארכיון, צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

לאחר יום שבו התקשורת בישראל ניזונה מכלי תקשורת זרים ולא מגורמים רשמיים עם הדיווח על התקדמות באיתור הנעדר רון ארד, מגיעה תורה של תורכיה לספק חדשות לישראל. על פי דיווח של סוכנות הידיעות התורכית אנאדולו, המקורבת לארגון, גורם בכיר בחמאס מסר כי הסכם הפסקת האש בין ישראל לארגון הטרור נידון בשיחות. 

כפי שפורסם בחדשות 12, ההסכם נידון בין ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה לבין שר המודיעין המצרי עבאס כאמל.  יחד עם זאת, לא ידוע על התקדמות מסוימת בסוגיית השבויים והנעדרים, חללי צה"ל אורון שאול, הדר גולדין, הישאם שעבאן א־סייד, אברה מנגיסטו. אותו גורם בכיר בחמאס מסר כי חלה התקדמות בדרך להפסקת האש, וכי ההסכם כולל גם את שיקום רצועת עזה. 

בימים האחרונים שהו בכירי החמאס במצרים, מה שהציף אפשרויות כי צעד משמעותי אכן בדרך להתממש. בימים האחרונים כבר דיווחו תושבים ברצועת עזה על תחילתו של שיקום הרצועה בפועל. ניתן  להניח כי התקדמות במשא ומתן היא שהובילה לנוכחות הבכירים במדינה. 

כזכור, לפני מספר שבועות התרעת צבע אדום הופעלה בדרום וזוהה שיגור אחד משטח עזה לישראל שיורט על ידי כיפת ברזל. הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר אז: "צה"ל מגן בגבול רצועת עזה ולא נקבל הפרת ריבונות". בעקבות השיגורים מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו מטרות חמאס וביניהן: מתחם צבאי ובו מספר סדנאות תת-קרקעיות לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס, מתקן אימונים צבאי של הארגון, מחנה צבאי ובו אתר לאחסון אמצעי לחימה וכן מנהרת טרור של הארגון. 

בראל חדריה שמואלי, לוחם מג"ב, נהרג מירי אקדח של אחד המפגינים על גדר המערכת בגבול הרצועה לפני למעלה מחודש. 

 

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן