יאיר רביבו: "ערבים, לא כדאי לכם שהיהודים יעזבו"

ראש עיריית לוד הגיע לדיון ההשקה של שדולת הערים המעורבות בכנסת. בדברי האזהרה שלו, פנה גם ליהודים: "הערבים לא יעזבו את לוד, אין להם לאן ללכת" | בנוסף חשף כי בכל לילה יש רק ארבעה שוטרים בעירו - "אני יודע שהמשטרה מתחילה לשנות את זה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/10/21 17:12 כט בתשרי התשפב

יאיר רביבו: "ערבים, לא כדאי לכם שהיהודים יעזבו"
לוד בפרעות תשפ"א, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש עיריית לוד יאיר רביבו, לקח היום (ג') חלק בהשקת שדולת הערים המעורבות בכנסת. רביבו התייחס לפרעות האחרונות שהיו במהלך מבצע שומר החומות, ואמר כי בניגוד לכולם, הוא לא הופתע מהן. בהמשך דיבר לבעיית הנשק ולאוכלוסייה המרכיבה את העיר המעורבת. 

"מרגע שנבחרתי לתפקיד לפני שמונה שנים עיקר עיסוקי הוא בביטחון האישי. 30 יום לפני הפרעות כשכולם אמרו שהם הופתעו מהמועד אני חזיתי את המועד. שאלו אותי 'איך זיהית?' אמרתי 'לעולם אל תזלזלו בדברים של ראשי העיר שמדבר כל יום עם אלפי תושביו ויודע מה קורה'". 

על הנשק המצוי לרוב במגזר הערבי, אמר: "בשנתיים שלוש האחרונות פניתי לשב"כ וביקשתי שייכנסו ללוד שיש בה תהליכים מדאיגים. היום השב"כ עושה עבודה נהדרת ויש לו עבודה לעוד שנים רבות. כל הזמן היתה נטייה להגיד 'זה פלילי'. הגבול בין פלילי ללאומני הוא מאוד דק. אותם נשקים הופנו נגד השכן". 

"שנים דיברנו על חוסר התקינה של המשטרה. לא יכול להיות שבמשך שנים התפיסה היתה שהולכים לפי מספר הנפשות ביישוב. מספר השוטרים בלוד הוא 150, כמו הרצליה ומודיעין - אבל מספר האירועים בלוד הוא לפחות פי 100 בכל רגע נתון. אני יודע שהמשטרה מתחילה לשנות את זה. עיר כמו לוד צריכה 300 שוטרים. בלילה יש רק 4 שוטרים בסיור, צריכים להיות לפחות 8-10 שוטרים". 

ראש העיר לו אמר כי הוא ומשפחתו שילמו מחיר כבד על כך שהוביל את המאבק נגד האלימות במגזר הערבי. "אני היום אחד האנשים השנואים ביותר בחברה הערבית. אני ומשפחתי מאוימים תדיר ברמה חמש או שש. ניסו לנגח אותי כי הובלתי את הדגל של המשילות ואיסוף הנשק".

רביבו הגדיר את המצב בלוד כ"שקט מתוח שעלול בכל רגע להתפרץ". רביבו אמר כי האנשים החזקים בלוד פשוט קמים והולכים. "אנחנו לא רוצים שיעזבו. ליהודים אני אומר, הערבים לא יעזוב את לוד, אין להם לאן ללכת. לערבים אני אומר – לא כדאי לכם שהיהודים יעזבו את לוד. אוכלוסייה חזקה שעוזבת גורמת לבעיות כלכליות בעיר ולבעיות אחרות".

לסיום התייחס לתפקוד משטרת ישראל ומערכת המשפט: "המשטרה עושה את עבודתה אבל צריכה לדרוש יותר, וכל רשות עושה את עבודתה, ברשות המחוקקת חייבים להחמיר את החקיקה והענישה בנושא הירי והחזקת הנשק הלא חוקי, זה פשוט בדיחה. אני עובר על גזרי הדין על עבירות נשק לא חוקי וירי. זה נע בין יומיים-שלושה, לעבודות שירות ועד חצי שנת מאסר. צריך שינוי. הייתי שמח ששופטי בתי המשפט השלום והמחוזיים ישבו פה ויבינו את קלות העונשים שניתנים. אם שופטים מפחדים לתת עונש מחמיר לעבריינים באזור שלהם שיעבירו תיקים על עבירות ירי מהדרום למחוז המרכז והצפון ולהיפך".