מנותקים אחרי שעות של ניתוק: וואטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק שבו לפעילות

גולשים רבים בארץ ובעולם לא הצליחו להתחבר לשירותי הרשתות החברתיות וואטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק. אחרי 6 שעות ארוכות, היישומים שבו לפעול. חברת פייסבוק: מדובר בשינויים בהגדרת התצורה של הנתבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/21 07:12 כט בתשרי התשפב

אחרי שעות של ניתוק: וואטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק שבו לפעילות
תקלה עולמית, צילום: shutterstock

משתמשים וגולשים ברחבי העולם, וגם בישראל, דיווחו אמש (ב') כי השירותים השונים של חברת פייסבוק - וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר - קרסו ולא ניתן להתחבר לישומים השונים. התקלה, שהחלה סביב השעה 18:30 נמשכה למעלה מ-6 שעות, כאשר פייסבוק ואינסטגרם חזרו לפעול אחרי חצות, וסמוך לשעה 02:00 גם וואטסאפ שבה לתפקד. בחודש מרץ האחרון הייתה תקלה דומה אלא שאז היא נפתרה בתוך כחצי שעה. שיבושים נרשמו גם בגוגל ובטוויטר. 

לאחר שבחברת פייסבוק העריכו אתמול אין מדובר במתקפת סייבר, כעת מתבררת הסיבה לקריסת הארוכה ביותר מאז שנת 2008. מדובר בשינויים בהגדרות התצורה של הנתבים, כך נמסר בהודעה מטעם החברה, הנתבים הללו מתאמים את תעבורת הרשת בין חוות השרתים שלה. "ההפרעה הזאת לרשת גרמה לאפקט דומינו שהשפיע על איך שחוות השרתים שלנו מתקשרות - מה שגרם לעצירת השירותים שלנו". 

בחשבון הטוויטר של פייסבוק העולמית נכתב: "אנחנו מודעים לכך שאנשים חווים קשיים להתחבר לאפליקציות ולמוצרים שלנו, אנחנו פועלים להשיב אותם לפעילות מהר ככל הניתן ומתנצלים על אי הנוחות".

מוואטסאפ נמסר: "אנו מודעים לכך שאנשים מסוימים חווים בעיות ב- WhatsApp כרגע. אנו פועלים להחזיר את המצב לקדמותו ונשלח עדכון בהקדם האפשרי. תודה על סבלנותכם". 

בטלגרם עדכנו אמש, כי בעקבות התקלה העולמית ברשתות החברתיות בשעות האחרונות, מיליוני משתמשים חדשים הצטרפו לשירות שליחת המסרים המידיים אותו מעניקה החברה.

(הדיווח בסקיי ניוז אוסטרליה)