צעדי פרידה: נייקי מפסיקה לשווק לעשרות חנויות בישראל

התאגיד העולמי לייצור מוצרי ספורט הודיע לעסקים ישראלים כי בעוד שמונה חודשים יפסיק את ההתקשרות עמם. הסיבה: "המשך היחסים העסקיים אינו תואם עוד את מדיניות החברה ויעדיה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/10/21 21:40 כז בתשרי התשפב

צעדי פרידה: נייקי מפסיקה לשווק לעשרות חנויות בישראל
צילום: shutterstock

היצרנית האמריקאית שמתמחה בציוד לספורט הודיעה לעשרות חנויות ובתי עסק שמוכרות את מוצריה בארץ כי תפסיק את השיווק עבורן, זאת כאשר נייקי נחשבת למותג הספורט החזק בישראל, ומשווקת נעליים וביגוד למאות רשתות ואתרים ישראליים. 

על פי דיווח של ynet, החברה שיגרה מכתבים לבעלי העסקים, והודיעה להם כי " החברה מבקשת לסיים את ההתקשרות העסקית בין הצדדים על פי ההסכם בתום עונת המכירות קיץ 2022. בהתאם לכך ההתקשרות בין הצדדים תגיע לסיומה ב-31 במאי 2022 ללא צורך בהתראה נוספת". 

במכתב הוסבר כי מדיניות ההפצה תואמת את המדיניות העולמית של התאגיד, "ותפקידה לשמור ולקדם את ערך המותג נייקי בסביבה התחרותית הדינאמית בה פועלת החברה. לאחר בחינה מקיפה שנעשתה על ידי החברה ובשים לב לנסיבות השוק המשתנות, נמצא כי המשך היחסים העסקיים ביניכם לבין החברה אינו תואם עוד את מדיניות החברה ויעדיה", כך נאמר בדיווח לקוני וסתמי. 

בחברה הדגישו כי העסקים לא יוכלו לקבל הזמנות עבור עונת המכירות של הסתיו בשנה הבאה, ולמעשה מדובר בהודעה מוקדמת של שמונה חודשים מראש. "אנו מציעים כי תתחילו להיערך לסיום ההתקשרות בהתאם לעיל במטרה להמשיך לנהל את עסקיכם בהצלחה ללא מוצרי נייקי במגוון המוצרים המוצע על ידכם".