הפרויקט הבא של עידית סילמן: לחם מלא במחיר מוזל

יו"ר הקואליציה בתפקידה כיושבת ראש ועדת הבריאות בכנסת מתכננת לקדם פיקוח על מוצרי מזון מקמח מלא ומוצרי חלב בריאים. "לא יתכן שלחם מקמח מלא עולה פי שלושה ממחיר הלחם הלבן, אם צריך נתנה תנאים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/10/21 17:17 כז בתשרי התשפב

הפרויקט הבא של עידית סילמן: לחם מלא במחיר מוזל
צילום: shutterstock

לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת מחר, יו"ר הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן מטעם סיעת ימינה ויו"ר ועדת הבריאות קיימה היום (א') דיון בראשותה בעניין הביטחון התזונתי וסימנה את המאבק הבא: פיקוח מחירים על מוצרים מקמח מלא ומוצרי חלב בריאים. 

״לא יכול להיות שלחם מקמח מלא עולה פי שלושה ממחיר הלחם הלבן, ואני לא נרתעת מהאיומים על השלכות ההחלפה שאני מתכננת ביניהם. אנחנו בתור קואליציה נמצא את הדרך לשנות את זה". עוד הוסיפה כי השינוי הצפוי יהווה בשורה משמעותית במדינה, וכי בכוונה להמשיך אחר כך גם למוצרי החלב, "אם צריך נתנה תנאים". 

עידית סילמן

עידית סילמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סילמן מתכוונת לקדם מהלך לפיו מוצרים בריאים עם הסימון הירוק הקיים כיום יימכרו "במחיר הגיוני ונגיש לכלל האוכלוסייה. כבר שמענו איומים שמאפיות לא יאפו את הלחם שלא ישתלם, ואנשים לא ייצרו אותו אם ישתנו המחירים" כאשר המטרה היא, להביא את האוכלוסייה לצרוך מזון בריא יותר. 

יו"ר הוועדה הסבירה כי עם הידיעה כי קמח לבן גורם לנזקים משמעותיים ולמחלות, ומהווה סיכון לא פחות ממוצרים אחרים. חלק מהרפואה המונעת, זו גם תזונה בריאה לציבור ולדור הבא. 
"אנחנו צריכים למצוא את הדרכים הנכונות והיצירתיות להביא לזה, ואני מתכוונת לעשות כל שביכולתי מול משרד הכלכלה והגופים המעורבים בעניין". 

(משרד הבריאות בסרטון המלצה לכריך מקמח מלא)