רופא בכיר נעצר בחשד לפגיעה מינית לאורך שנים במטופלות - חלקן קטינות

משטרת ישראל עצרה בתום חקירה סמויה, רופא בכיר בשנות ה-60 לחייו, בחשד לפגיעה מינית לאורך שנים במטופלות, חלקן קטינות, במסווה של  אבחון וטיפול רפואי | יו"ר תנועת נעמת: "הפרטים שנחשפו מזעזעים, מסכת של תקיפות מיניות לכאורה ובהן של קטינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/21 11:49 כז בתשרי התשפב

רופא בכיר נעצר בחשד לפגיעה מינית לאורך שנים במטופלות - חלקן קטינות
אילוסטרציה, צילום: Yossi Zamir/Flash90

שוטרי מרחב איילון עצרו הבוקר (א'), בתום חקירה סמויה בת מספר שבועות, רופא בכיר תושב המרכז בשנות ה-60 לחייו, בחשד לביצוע עבירות מין במספר קורבנות, לרבות חשד לאינוס קטינה מתחת לגיל 14, בעת שאלה הגיעו אליו לקבל טיפול רפואי.
 
ראשיתה של הפרשה, עם קבלת תלונות במשטרה, לצד איתור ואיסוף עדויות ממספר נשים נוספות, מהן עלה  החשד כי הרופא הבכיר, העובד בבית חולים במרכז הארץ וכן בקליניקה פרטית, ביצע בהן עבירות מין שונות, תוך הצגת "המגע" כהליך אבחון וטיפול לכאורה נדרש. 

כאמור, עם התפתחות החקירה הסמויה, בליווי פרקליטות מחוז ת"א (פלילי), הגיעו חוקרי מרחב איילון לנשים נוספות מכל רחבי הארץ, בגירות וקטינות,  אשר על פי החשד נפלו קורבן, הן כמטופלות והן כבעלות קשר משפחתי למטופלים. 

בתום איסוף ראיות במישור הסמוי ועם מעבר החקירה הבוקר לשלב הגלוי, עצרה המשטרה את החשוד, לצד חיפוש ותפיסת מסמכים וממצאים העשויים להיות רלוונטיים לחקירה, כמו גם היערכות לבחינת תלונות נוספות, ככל שיתקבלו נוכח הפרסום. בהתאם לממצאי החקירה וצרכיה, בכוונת המשטרה והפרקליטות להביאו מחר אל בית המפשט השלום תל אביב, לדיון בבקשה להאריך את מעצרו.

יו"ר תנועת נעמת, חגית פאר, הגיבה על פרסום הפרשה: "הפרטים שנחשפו מזעזעים, מסכת של תקיפות מיניות לכאורה ובהן של קטינה. מחריד לגלות שהאדם הזה המשיך במעשיו במקום שאמור היה להוות עבור אותן נשים המרחב הכי בטוח שיש, כמו בית חולים או קליניקה רפואית. כולנו צריכות לחזק את אותן נשים שאזרו אומץ לחשוף את הדברים. אין דרך אחרת לעצור עבריינים שכאלה אלא בחשיפת מעשיהם, ולא מובן מאליו שנפגעות מצליחות להביא עצמן לחשוף את הזוועות".