מדליקים מנגל גז? אלה הדברים שאתם צריכים לבצע בכדי להימנע משריפה

לוחמי האש ומתנדבים מתחנה אזורית יהודה הוזעקו אמש לשריפה במרפסת ביישוב תקוע. רס"ר שמעון אלמקייס: "מדובר בשריפה שהחלה ממנגל שהיה דלוק. לאחר מכן נוצר פיצוץ של בלון הגז של המנגל והשריפה התפשטה אל תוך הבית" | כללי הבטיחות בכתבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/21 13:29 כה בתשרי התשפב

מדליקים מנגל גז? אלה הדברים שאתם צריכים לבצע בכדי להימנע משריפה
השריפה בתקוע, אמש, צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז יו"ש

אמש (ה') נקראו לוחמי האש ומתנדבים מתחנה אזורית יהודה לשריפה במרפסת ביישוב תקוע. רשף קובי ארז מפקד המשמרת, סיפר כי עם הגעת הצוותים למקום זיהו בעירה שהתחילה מסוכה בקומה השניה והתפשטה אל הבית. לוחמי האש החלו מיד בפעולות כיבוי וסריקה אחר לכודים ושחרור חום ועשן, זאת במקביל לעבודת סולם גבהים אשר פעל לכיבוי מהגובה.

רס"ר שמעון אלמקייס שחקר את השריפה, אמר: "חקירת האירוע מעלה כי מדובר בשריפה אשר החלה ממנגל שהיה דלוק. המנגל החל לעלות באש, והבדים של דפנות הסוכה נתפסו באש. כתוצאה מכך נוצר פיצוץ של בלון הגז של המנגל והשריפה התפשטה אל תוך הבית. באירוע זה לא היו נפגעים, אך היינו קרובים לכך", סיכם.

בעקבות האירוע ומכיוון שמנגל גז קיים בבתים רבים ברחבי הארץ, סגן טפסר תמיר ארז מפקד תחנה אזורית יהודה, פרסם מספר כללי בטיחות.

  • יש להרחיק את המנגל מכל חומר דליק כגון עץ או בד ולמקם אותו על משטח יציב
  • ישנה נטייה להצטברות שומנים בתחתית המנגל אשר יכולים ליצור בעירה בלתי רצונית, לכן יש להקפיד על ניקיון תחתית המנגל
  • יש להחזיק מטף בקרבת המנגל ובשום פנים אין לכבותו בעזרת מים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן