השר הסרוג תרם כליה ואחיו תרם בעקבותיו למרות הגידול השפיר שהוסר: "מנוי וגמור לתרום"

חילי טרופר חשף בדף הפייסבוק שלו, את סיפור תרומת הכליה הלא רגיל של אחיו. בפעם הראשונה לפני מספר שבועות בזמן שהרופאים החלו לנתח הם גילו גידול קטן, שהוסר, "כששאלתי אותו אם יש לו כוחות להיכנס לניתוח נוסף, הוא ענה בחיוך שיש אדם שמחכה לכליה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/21 12:51 כה בתשרי התשפב

השר הסרוג תרם כליה ואחיו תרם בעקבותיו למרות הגידול השפיר שהוסר: "מנוי וגמור לתרום"
השר חילי טרופר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התרבות והספורט חילי טרופר, תרם לפני כשנה וחצי כליה לאדם שאיננו מכיר. היום (ו') חשף טרופר בדף הפייסבוק שלו, את סיפור תרומת הכליה של אחיו, אבישי, שנותח אתמול בפעם השניה ותרם גם הוא כליה לאדם שאינו מכיר בעזרת ארגון "מתנת חיים".

סיפור תרומת כליה מרגש תמיד, במקרה של אבישי טרופר מדובר בסיפור מרגש במיוחד. "אבישי, אחי הגדול, נכנס פעמיים לניתוח תרומת כליה. בפעם הראשונה לפני מספר שבועות בזמן שהרופאים החלו לנתח הם גילו גידול קטן, שלא התגלה בבדיקות המוקדמות. הם לא רצו לקחת סיכון, הוציאו את הגידול לבדיקה, תפרו את הבטן חזרה בלי להוציא את הכליה ושלחו אותו לחדר התאוששות".

"כשאחי התעורר מההרדמה כעבור כמה שעות הוא גילה שעדין יש לו שתי כליות. והוא, בתוך אירוע נדיר, ועוד מתאושש מחומרי הרדמה פלוס קצת מורפיום, אמר להם שיבדקו מהר ואם הכל בסדר הוא מבקש לחזור לחדר הניתוח ולתרום כליה. בחדר הסמוך ממתין נתרם, שכבר האמין שההמתנה הארוכה לכליה הסתיימה".

השר טרופר המשיך ותיאר את ההתעקשות של אחיו: "הרופאים ביקשו להאט, לבדוק לעומק, אולי עם התפוגגות השפעת חומרי ההרדמה הוא יתעשת ויוותר. אולי אז יבין שכרגע הוציאו לו גידול קטן במקום כליה ואולי נכון יהיה לוותר על התרומה. אבל גם כשהחומרים התפוגגו הוא התעקש על מעשה הנתינה. הרופאים ביקשו שימתין עד שיגיעו תוצאות הביופסיה ועד אשר החתכים יתאחו והתפרים יוצאו.

"הבירורים הסתיימו ומהמעבדה נשלחה תשובה משמחת שמאשרת שמדובר בגידול שפיר. עכשיו הוא התבקש לחכות עוד קצת עד שהחתכים יתאחו והתפרים יתפוגגו. רק כדי שאפשר יהיה לפתוח מחדש ולתפור שוב. כאב כפול משני ניתוחים, זה לא משהו שירתיע את אחי מההזדמנות להציל את חייו של מישהו אחר".

טרופר סיפר ששאל את אחיו אם יש לו כוחות להיכנס לניתוח נוסף, "הוא ענה בחיוך שממילא אין לו תכניות להיות דוגמן עם בטן חשופה ונקיה, כך שעוד כמה תפרים על הבטן לא יפריעו לו. יש אדם שמחכה לכליה ומבחינתו מנוי וגמור איתו לתרום לו".

אמש נכנס אבישי בפעם השנייה לניתוח תרומת כליה. "הפעם זה עבר בינתיים בשלום והכליה הועברה מגופו לגופו של הנתרם. אחי היקר, שנדיבותו עמוקה ויסודית כל כך עד כדי כניסה וולונטרית לשני ניתוחים מורכבים מתאושש בשלום. בחדר הסמוך מתאושש אדם, שהוא טרם מכיר בכלל, שזכה בכליה ובחיים חדשים".

טרופר השר נזכר גם בתרומה שלו: "אבישי נתן את חלקו בקיצור רשימת ההמתנה הנואשת לקבלת כליה, כחלק מהמשימה הגדולה שנטל על עצמו הרב הבר ז"ל וממשיכה אשתו היקרה רחל הבר. זו הזדמנות לעורר שוב מודעות לאפשרות לתרום כליה. לפני שנה וחצי כשאני תרמתי הוא העביר איתי את הלילה שאחרי הניתוח בבית החולים ודאג לי. עכשיו תורי. רפואה שלמה אחי".