27 ישראלים מתו מקורונה ביממה האחרונה | חיים רמון: "בנט צריך להתפטר"

השר לשעבר תוקף את מדיניות הממשלה בראשות נפתלי בנט, ואומר: "כתוצאה ממדיניותו היה מוות מיותר של מאות אנשים ואלפי חולים קשה" | פרופסור נחמן אש: "מספר המאומתים ירד בצורה משמעותית. בתחושה שלי אנחנו בדרך לצאת מהגל הזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/10/21 11:44 כה בתשרי התשפב

27 ישראלים מתו מקורונה ביממה האחרונה | חיים רמון: "בנט צריך להתפטר"
מחלקת קורונה בבית החולים שערי צדק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ו') את נתוני תחלואת הקורונה, מהם עולה כי ביממה האחרונה אומתו לנגיף 4,313 בני אדם, מתוך 115,148 בדיקות. בבתי החולים נרשמה ירידה של 32 חולים המאושפזים במצב קשה ל-607, וירידה נרשמה גם במספר המונשמים ל-214. מנגד, ביממה האחרונה מתו מהנגיף 27 חולים, ובסך הכל מאז פרוץ הקורונה בישראל מתו 7,761 בני אדם.

השר לשעבר חיים רמון תקף היום את ראש הממשלה נפתלי בנט והמדיניות שהוא מציג במלחמה בנגיף הסיני. רמון אמר דברים קשים בריאיון ב-103FM: "הוא בנה מודל ישראלי שאף מדינה לא אימצה. המודל הזה דרדר את מדינת ישראל". לאחר מכן הוסיף: "כתוצאה ממדיניותו היה מוות מיותר של מאות אנשים ואלפי חולים קשה - הוא צריך להתפטר".

חיים רמון צייר את הביקורת החריפה שלו נגד בנט כאובייקטיבית מכיוון שבעבר תקף את בנימין נתניהו כשעמד בראשות הממשלה. "לי אין פוזיציה, תקפתי את נתניהו ודרשתי ממנו להתפטר אחרי שנכשל בקורונה ואני תוקף את בנט אחרי הכישלון".

מנכ"ל משרד הבריאות: "מעריך שהגל הרביעי מסתיים"

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש התייחס הבוקר בראיון ב-103FM לתחלואת הקורונה ולהגבלות על הציבור: "אני לא בטוח שצריך הגבלות נוספות, אנחנו נמצאים במגמת ירידה טובה. אנחנו שוקלים עניינית בכל פעם, אין לנו אינסטינקט להביא מגבלות בכל דיון".

עוד הוא אמר: "בתחושה שלי אנחנו בדרך לצאת מהגל הזה. אם אני צריך לנחש, לא יהיה גל חמישי. זה תלוי בכך שנתחסן. אני מקווה שנצליח למנוע גל חמישי ונעבור לכך שהתחלואה תהיה תחלואה שמלווה אותנו".

על כניסת התו הירוק החדש לתוקף, אמר: "תהיה אכיפה של המשטרה ככל שניתן. יש פה גם עניין של התנהגות אזרחית שאני מקווה שתעלה מדרגה - אנשים צריכים לקבל החלטה שהם לא נכנסים לאירוע בו לא בודקים כי יש שם סיכון יותר גבוה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן