קנה פחית ודקר יהודים: הושלמה חקירת פיגוע הדקירה בירושלים

המשטרה השלימה את חקירת פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים, אשר במהלכו נפצעו שני צעירים. המחבל הגיע לאזור ברכבת הקלה, לאחר שסיפר לבני משפחתו כי הוא נוסע לאסוף את משכורתו. בעבר פרסם ברשת הזדהות עם גורמי טרור

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/09/21 15:44 כד בתשרי התשפב

קנה פחית ודקר יהודים: הושלמה חקירת פיגוע הדקירה בירושלים
זירת הפיגוע, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

משטרת ישראל השלימה את חקירת פיגוע הדקירה שהתרחש לפני שבועיים וחצי ברחוב יפו בירושלים בסמוך לתחנה המרכזית, אשר במהלכו נפצעו שני צעירים.  היום (ה') יוגש נגד המחבל כתב אישום. 

חוקרי היחידה המרכזי במחוז ירושלים התחקו אחר המסלול שעשה המחבל עד לפיגוע. ביום שני בשעות אחר הצהריים, הגיע פלשתיני קטין (17), תושב דיר אלעסל הסמוכה לחברון, לרחוב יפו סמוך לתחנה מרכזית ירושלים. תחילה נסע ברכבת הקלה מצומת הגבעה הצרפתית לתחנה המרכזית, משם המשיך רגלית על רחוב יפו ולאחר שרכש לעצמו פחית משקה אנרגיה חזר לכיוון התחנה המרכזית. בהמשך שב המחבל על עקבותיו וצעד על רחוב יפו עד לבית העסק. המחבל נכנס לתוכו ודקר מספר רב של פעמים שני בחורים צעירים עד שנוטרל בידי שוטרות מג"ב בתוך זמן קצר. כתוצאה מהפיגוע נפצעו שני האזרחים ופונו לטיפול רפואי. המחבל נעצר והועבר לטיפול רפואי. 

כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיעו למקום האירוע. בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז בשטח, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. 

במסגרת החקירה נאספו ראיות, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירתיות מגוונות, מהם עלה כי המחבל נכנס באותו היום יחד עם חברו לתחומי מדינת ישראל לאחר שסיפר למשפחתו כי הוא נוסע לאסוף את משכורתו ממקום שבו עבד.

עוד במסגרת החקירה, איתרו חוקרי המשטרה פרסומים של המחבל ברשתות החברתיות שהינם בעלי אופי השתייכות לארגון הטרור חמאס והזדהות עם גורמי ומעשי טרור שונים. עם סיום החקירה במשטרה וגיבוש תשתית ראייתית כנגדו, יוגש נגדו בבימ״ש מחוזי בירושלים ע״י הפרקליטות כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים. 

התכנים שפרסם המחבל ברשת