התאונה הקטלנית בצפון: האב התעורר והתבשר על מות בני משפחתו

ראובן בן אלי, אב המשפחה שמאושפז במצב קשה, התעורר הבוקר ושמע מהרופאים על מות אשתו וילדיו | חוקרי המשטרה מנסים להבין מה גרם לנהג האוטובוס שנהרג לסטות מהנתיב ולפגוע במונית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/09/21 09:57 כד בתשרי התשפב

התאונה הקטלנית בצפון: האב התעורר והתבשר על מות בני משפחתו
המונית בה ישבו בני משפחת בן אלי, , צילום: David Cohen/Flash90

בבית החולים רמב"ם בחיפה עדכנו הבוקר (ה') כי ראובן בן אלי בן ה-36 שב להכרתו ושמע מהרופאים על התוצאות הקשות של התאונה בה נהרגו אשתו וילדיו. כרגע מצבו מוגדר בינוני-קשה והוא יעבור בהמשך היום לאחת המחלקות הכירורגיות. הילדה בת ה-11 שנפצעה מונשמת ומורדמת בטיפול נמרץ ילדים, ומצבה מוגדר קשה עקב פגיעת ראש.

גם היום מנסים חוקרי התאונות של המשטרה להבין מה גרם לתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 89, בין חורפיש למירון שגבתה את חייהם של חמישה בני אדם. כעת נודע כי לנהג האוטובוס, אשר בסון בן ה-76, שנהרג בתאונה היו 51 הרשעות קודמות ועבירות תנועה, אך יש לציין כי מדובר בעבירות קלות יחסית, האחרונה שבהן הייתה בשנה שעברה על אי ציות לתמרור ועבירת המהירות האחרונה מלפני 5 שנים.

האוטובוס ההפוך על הכביש,

האוטובוס ההפוך על הכביש, צילום: David Cohen/Flash90

לפי העדויות, האוטובוס הוא זה שסטה מנתיבו אך עדיין לא ידוע מה גרם לנהג לעשות זאת. לאחר שסטה, האוטובוס פגע ברכב המסחרי - ואז חזיתית במונית בה ישבו משפחת בן אלי. כעת נבדק אם סטיית הנהג נבעה מטעות אנוש, בעיה רפואית או כשל ברכב עצמו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לתאונה הטרגית ואמר: "פעם נוספת ליבנו נשבר כשהקטל בכבישים גובה קורבנות ועולמות שלמים נמחקים. ילדים קטנים שהיו צריכים לחזור היום מחופשת החגים למסגרות הלימודים. כיסאות שיישארו ריקים, בגן ובביה"ס. המוות הזה אינו גזירת גורל, ועלינו לעשות הכול כדי שמקרים כאלה לא יישנו".

במרכז הרפואי זיו בצפת מאושפזים נכון להבוקר 21 פצועים: 4 מבוגרים במצב קל, ילד אחד בטיפול נמרץ ועוד 16 ילדים במצב קל עד בינוני.