בן גביר דורש: "יש להחזיר את המגנומטרים לכל הכניסות להר הבית"

חבר הכנסת מהציונות הדתית התייחס לניסיון הפיגוע שהתרחש בכניסה להר הבית, לאחר שהמחבלת נכנסה עם סכין למתחם ההר וניסתה לדקור שוטרים: "המשטרה ושופטי בג"ץ הפקירו את ביטחון השוטרים בשטח"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/09/21 08:28 כד בתשרי התשפב

בן גביר דורש: "יש להחזיר את המגנומטרים לכל הכניסות להר הבית"
בן גביר במליאה, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירוע חריג התרחש הבוקר (ה'), כאשר סביב השעה 6:30 יצאה חשודה כבת 30 תושבת קבטיה שליד ג'נין משטח הר הבית לעבר השוטרים המוצבים בסמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה. תוך שהתקרבה לעברם, שלפה סכין וניסתה לדקור את השוטרים, אך אלה הגיבו במהירות וניטרלו אותה. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותה בידי כוחות הרפואה שהגיעו למקום. 

בעקבות העובדה שהמחבלת יצאה עם הסכין משטח הר הבית, תקף יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר את הבידוק שעורכת המשטרה בכניסה ליהודים ולא בכניסת הערבים: "בעבר עתרנו נגד המשטרה על כך שבשערים שמהם נכנסים מוסלמים אין מגנומטרים, אותם הסירה המשטרה לאחר התפרעויות, ובג"ץ דחה את העתירה כי לשיטתו למשטרה היו מספיק אמצעי ביטחון אחרים. הפיגוע הבוקר מוכיח שאין אמצעי ביטחון, והמשטרה ושופטי בג"ץ הפקירו את ביטחון השוטרים בשטח. יש להחזיר את המגנומטרים לכל הכניסות של הר הבית עוד היום ולהחזיר את הביטחון וההרתעה", סיכם בן גביר. 

גם במטה ארגוני המקדש הגיבו לניסיון הפיגוע ואמרו: "ההסתה של ראשי הוואקף בהר הבית, והאחיזה האיסלאמית במקום, גוררים עוד ועוד טרור במקום הקדוש. במטה ארגוני המקדש קוראים לממשלה לסלק את הוואקף מהר הבית, להוציא אותו אל מחוץ לחוק ככל אירגוני הטרור, ולקחת מידיו את אפשרויות ההסתה השבועיות. יש להפסיק את הכניעה לטרור בהר הבית ולפתוח אותו ליהודים מכל השערים בכל שעות היום, לתפילה וחופש פולחן מלא".

הסכין מזירת ניסיון הפיגוע בירושלים,

הסכין מזירת ניסיון הפיגוע בירושלים, הייתה מתגלה במגנומטרים? צילום: דוברות המשטרה