"שמעתי על התאונה מהשכנים"| התגובות על התהפכות אוטובוס עם חניכי בני עקיבא

עם היוודע דבר התאונה הקשה מיהרו הורים מודאגים לבתי החולים בצפון שם מאושפזים חניכים של תנועת בני עקיבא, בנט: "עם ישראל כולו מתפלל לרפואת הפצועים". ישיבת ההסדר בנהריה מציעה מקומות לינה למשפחות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/09/21 20:24 כג בתשרי התשפב

"שמעתי על התאונה מהשכנים"| התגובות על התהפכות אוטובוס עם חניכי בני עקיבא
צילום: כבאות והצלה

תאונת הדרכים הקשה שאירעה אחר הצהריים בין רכב פרטי לבין אוטובוס שהסיע חניכים מבני עקיבא והביאה למותם של חמישה בני אדם ופציעה של עשרות גררה תגובות רבות מכל קצוות הקשת הפוליטית. 

יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב: "הלב נשבר נוכח המראות הקשים מתאונת הדרכים בגליל העליון, אני מתפלל לרפואת הפצועים ומחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום". יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב על התאונה ואמר: "קורא לציבור לעצור לרגע ולהתפלל לרפואת הפצועים. זה הרגע בו כל עם ישראל מאוחד בערבות הדדית ונושא תפילה מעומק הלב".

גם יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת בנימין נתניהו הגיב ואמר: "שמעתי בזעזוע על תאונת הדרכים הקטלנית בגליל העליון. לבי עם הנפגעים בתאונה. רעייתי ואני מחבקים את משפחותיהם ומתפללים לשלום הפצועים" 

חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ מסרה: "תאונה מחרידה בכביש 89 ליד חורפיש, שולחת תנחומים למשפחות והחלמה מהירה לפצועים. מחבקת את כל ההורים הדואגים לילדיהם". 

בנט: "מבקש מהציבור הישראלי להקפיד הקפדה יתרה על נסיעה זהירה בדרכים" 

נעמה דרשן, אמא ל 3 ילדים שהיו על האוטובוס בכתות ו', ט' וילדה בכתה י"א מהישוב מבוא דותן שבצפון השומרון סיפרה: "אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה, אנחנו יודעים שהאוטובוס התהפך. אני בדרכי לבית החולים, באו אמבולנסים לקחו ילדים לבית החולים צפת ונהריה.

עוד הוסיפה כי בהתחלה לא ידעו לאן פינו את הילדים. "אני בדרך עם עוד אמא שגם לה היו ילדים על האוטובוס. שמעתי על התאונה מהשכנים. הילדים שלחו להם הודעות ממקום האירוע. וכך הבנו את מה שקרה".

ישיבת ההסדר בנהריה מציעה מקומות לינה למשפחות הפצועים שיקיריהן מאושפזים בבית החולים גליל מערבי בנהריה. דורון איטח מנהל הישיבה: "ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים, פותחים את הלב והדלתות למשפחות הנזקקות לכך. בתפילה להחלמה מהירה של כל הפצועים".

משפחות המעוניינות מוזמנות לפנות לדורון 052-660-6958.

עיריית חריש הוציאה הודעה רשמית לתושביה שם נמסר כי על האוטובוס היו כ-30 חניכי בני עקיבא מהעיר, והם פונו בדרגות פציעה שונות לבתי החולים זיו בצפת והמרכז הרפואי לגליל בנהריה. עוד נמסר כי "העירייה שלחה צוותים של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים לשני בתי החולים כדי ללוות את המשפחות והפצועים". 

העירייה מעדכנת על פתיחת חדר מצב שמספרו 04-6186070 וכן 04-6186054. ניתן לצלצל גם למוקד החירום בטל' 6719*.

בנוסף, נציגי עזר מציון פועלים בבתי החולים בצפון ונותנים סיוע לצוותים הרפואיים בתמיכה בפצועים ובבני משפחתם, יחד עם הצוותים הסוציאליים. בבית החולים "זיו" ניתן לפנות למירי שפירא, 0526043304. בנהריה ניתן לפנות לשלמה טאוסקי בטלפון 0522428845, ואילו בבית החולים רמב"ם ניתן לפנות לחיים שטיינמן בטלפון 0587130405. 

צילום: דוברות המשטרה

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירת התאונה סמוך לחורפיש ומתעדכן בשטח על פעולות המשטרה וכוחות ההצלה. יחד איתו ממ״ז צפון ניצב שמעון לביא וראש אגף התנועה ניצב אלון אריה.

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת לפני זמן קצר מארצות הברית ושוחח עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ועם מזכ"ל תנועת בני עקיבא, יאיר שחל, בעקבות התאונה. "הלב נקרע לנוכח מראות התאונה הקשה בגליל העליון. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב וחיבוק גדול למשפחות ההרוגים בשעתן הקשה. עם ישראל כולו מתפלל לרפואת הפצועים. אני מבקש מהציבור הישראלי להקפיד הקפדה יתרה על נסיעה זהירה בדרכים. שלא נדע עוד צער".