בעקבות הנחיית בנט: נשקלת חלוקת ערכת אנטיגן חודשית להורי תלמידים

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק חשף במכתב להורים כי נבחנת האפשרות לחלוקת בדיקות קורונה ביתיות לחודש שלם. פיילוט ה"כיתה הירוקה" פועל כעת ב-10 כיתות חרדיות, 5 ערביות והחל מהשבוע הבא בעוד 300 כיתות במגזר הכללי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/09/21 11:51 כג בתשרי התשפב

בעקבות הנחיית בנט: נשקלת חלוקת ערכת אנטיגן חודשית להורי תלמידים
בדיקת אנטיגן ביתית, צילום: אוליבייר פיטוסי/פלאש 90

אחרי שעורר סערה בביקורת כלפי מערכת הבריאות, ניסה ראש הממשלה למזער נזקים כשאמר היום (ד') לפני העלייה למטוס מניו יורק לישראל כי הוא "מכבד את מומחי משרד הבריאות אבל למרות הלחצים - לא נטיל מגבלות על כלל האוכלוסייה. צמצום הופעה של שלמה ארצי או סגירת חתונה במודיעין לא תעזור לתושבי טייבה. הטלת מגבלות רוחביות על כלל האוכלוסייה לא תואמת את המדיניות של הממשלה הזאת".

בגלי צה"ל נחשף הבוקר כי מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק פנה במכתב להורים גילה כי נשקלת חלוקת ערכות בדיקת קורונה (אנטיגן) לשימוש ביתי ולמשך חודש: "בהתאם להנחיית ראש הממשלה, בימים אלה מתבצעת עבודת מטה לבחינת תכנית במסגרתה יחולקו להורים ערכות לבדיקות קורונה ביתיות בת כחודש ימים".

במכתב להורים הוסיף וסיפר סלוביק על פיילוט "הכיתה הירוקה" שממשיכה לפעול: "על מנת להימנע מבידודם של כל מי שהיה במגע עם מאומת, גיבשנו יחד עם משרד הבריאות את מודל 'כיתה ירוקה'. מודל זה נבחן כעת במסגרת פיילוט שמקיים משרד הבריאות ב-10 כיתות במגזר החרדי, ב-5 כיתות בחברה הערבית, והחל מהשבוע השני של הלימודים, משרד הבריאות יחיל את הפיילוט גם בכ-300 כיתות במגזר הכללי. בבסיס המודל עומד שתלמידים שהיו במגע עם מאומת וימצאו שליליים בבדיקה יומית מהירה יוכלו להמשיך וללמוד באופן פרונטאלי בבית הספר". מנכ"ל משרד החינוך הבהיר כי הפיילוט בוחן ארבעה מודלים מרכזיים ובסיומו יוצגו התוצאות לקבינט הקורונה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן