הותר לפרסום | זרזיר: הבן רצח את אמו והסתיר את גופתה באזור הירדן

חקירה של ימ"ר משטרת מחוז צפון הביאה לגילוי מקרה רצח של רשה מוקלשה (הייב) תושבת נוף הגליל בחודש שעבר. האשה בת ה-46 נרצחה בידי בנה אשר הסתיר את הגופה באזור הירדן ההררי | נגד הבן הוגשה הצהרת תובע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/09/21 17:44 כ בתשרי התשפב

הותר לפרסום | זרזיר: הבן רצח את אמו והסתיר את גופתה באזור הירדן
הגופה נמצאה באזור הירדן ההררי, צילום: Hadas Parush/Flash90

בשעות הערב המאוחרות של יום חמישי ה-08.08.21 פרץ רכב פרטי באזור הירדן מחסום משטרתי ועלה חשד כי היה מעורב בארוע פלילי. מיד עם קבלת הדיווח על האירוע, כוחות משטרה רבים פתחו בסריקות לאיתור הרכב, והימ"ר של מחוז צפון החל בפעולות חקירה לאיתור זהות הנוסעים ברכב. תוך כדי החקירה עלה חשד כי אמו של בעל הרכב, המנוחה רשה מוקלשה (הייב) בת 46 מבית זרזיר שמתגוררת בנוף הגליל נעדרת וקשורה למקרה של פריצת המחסום.

לאחר חקירה אינטנסיבית בשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, התגבר החשד כי האישה נרצחה על ידי בנה.  בלשי הימר של משטרת מחוז צפון ניסו להתחקות אחר החשוד שירד למחתרת ונעלם למשך שעות, זאת במקביל לחיפושים אחר המנוחה גם בביתה ובמקום עבודתה.

לקראת השעה 17:00 של יום שישי, החשוד ניסה לפרוץ שוב מחסום משטרתי יזום שנפרש בעקבות החקירה. כוחות המשטרה דלקו אחריו והוא נעצר לאחר מרדף רגלי סמוך לנהלל.

במסגרת החקירה נעצרו שני בנים נוספים של המנוחה ועוד קרוב משפחה בחשד לסיוע לרצח ומעצרם הוארך מפעם לפעם בבית המשפט השלום בנצרת, ובהמשך הם שוחררו למעט בנה השני מועאד הייב בן 27, שהראיות שנאספו נגדו הצביעו עליו כאשם העיקרי. 

שוטרים רבים בליווי מסוק, כלבנים, פרשים מתנדבי יחידת חילוץ של המשטרה  ויחידת הגששים של משטרת ישראל המשיכו בביצוע סריקות לאיתור הנעדרת ולאחר 26 שעות של חיפושים נמצאה גופתה של האישה בשטח באזור הירדן ההררי כשהיא מוסוות לאחר שכוסתה בחול ועלים.

במשטרה מדגישים היום, כי "אלמלא פעולות החקירה המהירים והחיפושים הנרחבים של השוטרים, גופתה של המנוחה והראיות בסביבתה למעורבות בנה ברצח, ככל הנראה לא היו מאותרים. והיא הייתה מוכרזת בגדר נעדרת ללא חשד לפלילים".

בתום חקירה מאומצת של איסוף ראיות על ידי מחלק הרצח של ימ"ר צפון ,שבמהלכה לא שיתופו פעולה בני משפחתה של המנוחה, הצליחו החוקרים לאסוף די ראיות כנגד בנה של המנוחה בגין מותה שהובילו להגשת הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז צפון אשר ליוו את החקירה וביום שני הקרוב, מחר,  בכוונת פרקליטות צפון להגיש נגדו כתב אישום חמור בגין רצח ובקשה לעוצרו עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בנצרת.