ראש המינהל האזרחי: "שיתוף הפעולה בין המינהל למועצת שומרון - חשוב ומשמעותי"

הנהגת השומרון התכנסה בסוכתו של ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "השומרון משגשג בזכות העבודה המשותפת של כולנו יחד" | אל האירוע הגיעו הרב שמואל אליהו, ח"כ יולי אדלשטיין, ראש המינהל האזרחי תא"ל פארס עטילה, וסגן ראש המועצה דוידי בן ציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/21 16:29 כ בתשרי התשפב

ראש המינהל האזרחי: "שיתוף הפעולה בין המינהל למועצת שומרון - חשוב ומשמעותי"
דגן ואורחים בסוכה, צילום: מועצה אזורית שומרון

 

הנהגת השומרון, יושבי ראש מזכירויות היישובים, חברי מליאת המועצה, בנות ובני זוגם, והנהלת מועצה אזורית שומרון התכנסו למפגש חג חגיגי, בסוכתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בביתו ביישוב שבי שומרון.

את האירוע כיבדו הרב שמואל אליהו, ח"כ יולי אדלשטיין, ראש המינהל האזרחי תת אלוף פארס עטילה וסגן ראש המועצה האזורית שומרון דוידי בן ציון. דגן העניק לרב שמואל אליהו, ליולי אדלשטיין ולפארס עטילה תעודות הוקרה על הסיוע לשומרון ולתושביו, והודה להם על הסיוע הרב לשומרון כל אחד בתחומו.
 
בנוסף, הודה דגן לראשי הישובים על השותפות בקידום תנופת הבניה ופיתוח השומרון. "אנחנו נמצאים בימים מיוחדים בהם התיירות הארצית גודשת את השומרון, ביומיים האחרונים הגיעו לרחבי השומרון למעלה 20,000 מטיילים. שנהנים מהיכולת לטייל ולהנות מנופי השומרון המרהיבים".
 
"ביקרתי הבוקר ביישוב חרמש, חנכנו בית כנסת חדש לתושבי היישוב, וראינו את תנופת הבנייה ההולכת ומתקדמת ביישובי השומרון. פרויקטים חדשים כבר בדרך, כבישי השומרון כבר בתהליכי הרחבה ושדרוג, ועוד פרויקטים כדוגמת פרויקט הסיבים שחנכנו לאחרונה, כל אלו הולכים וצוברים תאוצה, ויובילו את השומרון לקדמת הבמה מבחינת תעסוקה, יכולת עבודה מהבית, והצבת השומרון כמובילת מהפכת הסיבים במפה הארצית. המפכות האלו יסייעו לנו להוביל את השומרון כמוביל השרות לתושבים. החוזקה שלנו טמונה באחדות שלנו. ראשי הישובים והמועצה מובילים יחד חזית יציבה ועובדת למען פיתוח וקידום השומרון, מתוך חברות אמיתית, אני רוצה להודות לכם על כך, בזכות השותפות הזו השומרון משגשג", הוסיף דגן.
 
הרב שמואל אליהו, ברך את המשתתפים ואמר כי העתיד של ישראל נמצא בשומרון: "אדם שמוכן להתבונן בעיניים פקוחות, לא יכול שלא להודות, העתיד של מדינת ישראל נמצא בשומרון. מסביבנו יש כפרים וערים ריקים, ורק השומרון הולך וגדל, צומח ומתעצם. אני רוצה לברך אתכם שתמשיכו להיות שותפים להיסטוריה של עם ישראל. לתוכניות של הקב"ה. שתהיו חלק מהבניין, חלק מהיצירה, החוכמה היא לראות את העתיד ולפעול איתו, לבנות ולהתפתח", ברך הרב. 
 
אדלשטיין, דיבר על החשיבות של ההנהגה להיות מוכנה לכל 'משפט באבינו מלכנו'. "אני זוכר את החזון של יוסי עוד מימי כשר ההסברה והתפוצות על החזון שלו להפיכת השומרון לאתר תיירות עולמי, ולשמוע את זה אז היה פשוט מגוחך בעיננו, אבל עובדה קיימת היא לפנינו היום, מכל הארץ וגם מחו"ל מגיעים לטייל בשומרון. וזאת בעזרת כל ראשי הנהגת היישובים והמועצה". 

"כשעליתי ארצה נשאלתי בראיון על מה אכוון בתפילה הראשונה שלי בארץ, הימים היו ממש ערב תשרי, והשבתי שאכוון במילים 'עשה למען הרוגים על ייחוד קדושת שמך', על כל אותם מסורבי עלייה ואסירי ציון שנשארו מאחור. ובמהלך השנים גם תהיתי על הרלוונטיות של חלק מהמשפטים כמו 'מנע מגפה מנחלתך' ועל הקשר שלהם למציאות שלנו. והנה עברו כמה שנים בודדות בראי ההיסטורי, ואנחנו כאן זועקים על מניעת המגפה, ואילו אסירי ציון נמצאים כבר בעברנו הרחוק. הנהגה טומנת בתוכה את ההבנה שעלינו להיות מוכנים לכל משפט באבינו מלכנו. להבין שאי אפשר להיות מוכנים להכל כל הזמן. ואנחנו לא אלוקים רואי עתידות. עלינו לדעת להתמודד עם מה שיגיע באחדות ובנחישות. אני מאחל לכם כהנהגת השומרון בהובלתו של ראש המועצה, תהיו מוכנים לכל אתגר ותוכלו להתמודד מול האתגרים המשתנים, ושתזכו להנהגה משותפת ומאוחדת", איחל אדלשטיין למשתתפים.

ראש המינהל האזרחי סיפר על הפעילות המשותפת עם דגן לשיפוץ מתחם קבר יוסף בשכם ולחידוש הכניסות לקבר. "זה כבוד גדול בשבילי להיות כאן. את השומרון אני מכיר היטב כבר שנים רבות מאז עוד תפקידי בגזרת שכם. את יוסי הכרתי במפגש על שיפוץ קבר יוסף, אלו היו ימים מאתגרים וזו הייתה משימה בלתי אפשרית, אבל ביחד עשינו את זה ועד היום מתחם קבר יוסף נשמר. ואני שמח שגם היום נכנסים בצורה מסודרת שמאפשרת את הכניסה. שיתוף הפעולה בין המנהל האזרחי למועצה חשוב ומשמעותי לכולנו", ראש המנהל האזרחי איחל בסיום דבריו חג שמח לכל תושבי השומרון בשם המנהל האזרחי. דגן הודה לתת אלוף פארס על השקעתו הרבה בקידום עבודת צוותי המקצוע בקידום מתווה אביתר וקיווה כי בקרוב יהיה ניתן לשוב ליישוב כפי שסוכם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן