מפתיע לאחר 20 שנה: הסטנדאפיסט הסרוג פורש

הקומיקאי יאיר אורבך, שהתפרסם לראשונה בתכנית "האקדמיה לצחוק" בשנת 2004, הודיע במפתיע על פרישה מהתחום, אך לא נעל את הדלת: "יכול להיות שפתאום יום אחד אני פשוט ארגיש שאני חייב לחזור לבמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/21 11:10 טז בתשרי התשפב

לאחר 20 שנה: הסטנדאפיסט הסרוג פורש
צילום: יאיר אורבך

יאיר אורבך - הקומיקאי והסטנדאפיסט הסרוג, שפרץ אל חיינו לראשונה בשנת 2004 בתכנית "האקדמיה לצחוק" - פורש. את ההודעה המפתיעה פרסם הבוקר (ד') בדף הפייסבוק שלו.  "זהו פוסט פרידה", הפתיע אורבך את עוקביו ברשת החברתית.

"התחלתי להופיע בשנת 2001 במועדון חובבים בקאמל קומדי קלאב. מאז עברו הרבה מים בנהר, חברים שאמרו לי שאין לי שום סיכוי להצליח, מאות הופעות ולשמחתי התרסקויות בודדות (שאני זוכר את כולן). הופעתי עם קרנבל ברשות התורה, המופע ה"מלא", המבדיל בין קודש לצחוק, יאיר אורבך והקוישלך, מופע לחילונים ולאחרונה גם עם אשתי במופע יאיר ועצבנית שנגדע באיבו בגלל הקורונה אך לא רק".

אורבך המשיך וכתב "לא קל לי להפסיק עם הסטנדאפ. עשיתי את זה יותר ממחצית חיי וזה חלק מאוד מהותי ממי שאני. אבל אני מרגיש שההחלטה הזו התבשלה אצלי בשנים האחרונות. שמתי לב שאני מתרפק על הופעות שהיו ב-2012, 2013 ושלהופעות בשנים האחרונות אני בעיקר הולך בתחושה של "עבודה" מה שכמובן לא השפיע על הקהל שקיבל ממני 200%", הדגיש.


(יאיר אורבך, מתוך "קרנבל ברשות התורה")

"את התשוקה להופעות גיליתי מחדש בהופעות של יאיר ועצבנית, אני חושב שזה מופע מדהים ויכול להיות שעוד יומו יגיע. אני לא סוגר את האפשרות שיום אחד עוד נחזור להופיע יחד".

למרות שמאחוריו שני עשורים של הופעות, אורבך כתב כי הפחד תמיד היה שם לפני ההופעות. "הסטנדאפ דורש ממני המון זמן. ייצור של אינסוף תוכן. והפחד. הופעתי 20 שנה. לפני כל הופעה פחדתי. לפעמים זה עבר לי תוך 10 שניות, לפעמים תוך 10 דקות. אבל הפחד תמיד היה שם".

בנוסף כתב אורבך, היתה גם בעיה בגרון ממנה סבל. "בשילוב העובדה שהגרון שלי בבעיה ושיש מצב שזה לא הולך להיגמר בקרוב ו(שאולי) אחד הגורמים הוא לחץ וצריך להרגיע קצת, העובדה שיש קורונה ואין הופעות סדירות ושאין שום הבדל מבחינתי בין היום לבין עוד שנתיים כי בכל מקרה אצטרך להתחיל ליצור מחדש מאפס, החלטתי לשים את החלק הזה מאחוריי".

אורבך סגר את הדלת, לא נעל אותה. "באמת שזה לא קל לי מכל כך הרבה סיבות. אני כותב את זה כאן כדי שזה יעזור לי להשלים עם ההחלטה. אבל מי יודע, יכול להיות שכמו אקסית אתה מבין שזה מהלך נכון רק אחרי שאתה נפרד או שפתאום יום אחד אני פשוט ארגיש שאני חייב לחזור לבמה".

"אז תודה לך סטנדאפ על 20 שנים נהדרות, 20 שנה שבהן לימדת אותי שהכל אפשרי ובעיקר תודה לכם, הקהל המדהים שבא ושילם כדי להיות איתי בחוויה הזו. זה אף פעם לא יהיה מובן מאליו".

לסיום, לאורבך היתה בקשה מעוקביו בדף הפייסבוק: "אם הייתם בהופעה שלי ויש לכם זיכרון ממנה, אשמח שתרשמו אותו בתגובות כדי שאולי יום אחד כשאני אגלול בפיד שלי ואתקל בפוסט הזה, ובכן, לא יודע, שיהיה. תודה לכולם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן