ממי ביקש סליחה יואב קיש ביום הכיפורים?

חבר הכנסת מהליכוד ביקש סליחה מכנסת ישראל, האשים את ממשלת בנט-לפיד: "הממשלה והקואליציה פועלים לריקון כוחה ומעמדה של הרשות המחוקקת במדינת ישראל" | בנוסף הוא תקף: "לצערי הם נחושים להתחזק על חשבון הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/21 18:55 יג בתשרי התשפב

ממי ביקש סליחה יואב קיש ביום הכיפורים?
קיש. "ביקשתי סליחה מכנסת ישראל", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד, פרסם הערב (א') בחשבון הפייסבוק שלו פוסט ארוך בו תקף את ממשלת בנט-לפיד על מספר נושאים שעל סדר היום. "במהלך יום הכיפורים ביקשתי סליחה מכנסת ישראל", פתח קיש את דבריו. 

"לא הצלחתי לעצור את הפגיעה של הקואליציה בכנסת, פגיעה שלצערי תלווה אותנו מהיום והלאה. הממשלה והקואליציה פועלים לריקון כוחה ומעמדה של הרשות המחוקקת במדינת ישראל. ההחלטה הזו היא בידי חברי הממשלה בלבד ולצערי הם נחושים להתחזק על חשבון הכנסת".

קיש הסביר ונגע בסוגיית הוועדות, בהן ירד מספר החברים מהאופוזיציה: "ההחלטה השערורייתית של הקואליציה לבטל לחלוטין את הייצוג היחסי של חברי האופוזיציה בוועדות הכנסת באופן שלא נעשה מעולם. החלטה זו היא ניצול דורסני של כוח וריקון כוחה של האופוזיציה בתפקוד השוטף של הכנסת. ניצול תקדימי שלא נראה בתולדות כנסת ישראל מעולם ופוגע באופן ישיר בבחירות הדמוקרטיות, מהלך שאפילו בג"ץ קרא לאזן אותו".

הוועדות יחסרו את האופוזיציה?

הוועדות יחסרו את האופוזיציה? | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

"נוסף על כך, פיצול וועדות הכנסת ויצירת ועדות חדשות גורם גם כן להחלשת הכנסת מכיוון שכמעט כל חבר כנסת הופך לבעל תפקיד בכנסת. המשמעות שאותו חבר כנסת יחשוב פעמיים לפני כניסה למאבק בממשלה. שוב, החלשת כוחה של הכנסת".

קיש עבר לתקוף את הממשלה בכל הקשור לחוק הנורבגי, בו חטאה גם ממשלת נתניהו. "כמובן שלא ניתן להתעלם מהניצול המוגזם של החוק הנורבגי. "אנחנו התחלנו", זה נכון - אבל לא בממדים של הכנסת הנוכחית", טען קיש.

"נכון להיום יש יותר מ-20 ח"כים חדשים שנכנסו במסגרת החוק הנורבגי. לנורווגים אין למעשה שום יכולת השפעה אמיתית, יפעלו נגד הממשלה ומיד יוחלפו. ומצד שני החוק הנורווגי גורם לכך ששרים רבים בממשלה מנותקים באופן קיצוני מכנסת ישראל. כך לדוגמא שר האוצר שהגיע לכנסת אך ורק בשביל להעביר תקציב ושרים רבים אחרים שעבודת הכנסת לא נמצאת בסדר היום שלהם בכלל".

סגן שר הבריאות לשעבר, טען כי מדובר בתהליך אל חזור, "אף ממשלה לא תוותר על כוחה בעתיד ואנו נמצאים בסוג שונה של דמוקרטיה ישראלית. דמוקרטיה חדשה שבה יש שתי רשויות חזקות: שופטת ומבצעת, ורשות מחוקקת שהפכה להיות רשות תלותית לחלוטין בממשלה המכהנת".

לסיום כתב: "אני מקווה שהקואליציה תתעשת ותחזור בה ממהלכיה הדורסניים. לא מדובר במאבקים פוליטיים - מדובר בעתיד של מדינת ישראל ובמעמדה של הרשות המחוקקת בשלטון דמוקרטי".