בני ברק: שני בניינים פונו מחשש לקריסה

בשעות הלילה התקבל דיווח על בניין בסכנת קריסה, צוותי כב"ה שהגיעו למקום זיהו סדקים במבנה, 9 משפחות פונו למלון ויז'ניץ בעיר. מוקדם יותר השבוע פונה גם בניין מגורים בקריית שמונה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/09/21 08:49 יא בתשרי התשפב

בני ברק: שני בניינים פונו מחשש לקריסה
זירת הקריסה בחולון, צילום: כבאות והצלה צילומסך

אירוע קריסת הבניין בחולון בשבוע האחרון הותיר את חותמו על הרשויות, ונראה כי איש לא מוכן להסתכן ולהשאיר מבנה מסוכן ללא טיפול. בלילה שבין חמישי לשישי פונו מיושביהם שני בנייני מגורים ברחוב בר אילן מבני ברק, זאת בשל החשש לקריסה, לאחר שסדקים התגלו בקירות המבנים. 

אמש התקבל דיווח במוקד כיבוי אש על בניין בסכנת קריסה, ולכן הגיעו למקום צוות לוחמי אש מהתחנה המקומית. מפקד המשמרת הבחין בסדקים העמוקים ולכן נתן הוראה לפנות את הדיירים, אשר שוכנו זמנית במלון ויז'ניץ בעיר. מהנדס העירייה שהוזעק למקום בדק את המבנה וקבע שקיימת סכנת קריסה, לאחר שהבחין בבניין הסמוך, נערכה בדיקה גם שם והתקבלה החלטה לפנות גם אותו. בסך הכולל 9 משפחות פונו מבתיהן. 

ביום רביעי האחרון, ערב יום הכיפורים, התקבל דיווח במוקד המשטרה על סדק שהתגלה בקיר תומך בבניין מגורים בן 2 קומות ברחוב סמטת המלכים 4 בקריית שמונה. לאחר הערכת מצב של כב״ה, הוחלט לפנות את כל דיירי 6 הקומות בבניין. 

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, הגיע בשבוע שעבר, יחד עם צוותי הביקורת, לשטח קריסת הבניין בחולון כדי לבחון מקרוב את האירוע, את פעילות לוחמי האש, המשטרה והעירייה. כמו כן, המבקר שוחח עם הדיירים שבתיהם נהרסו עם קריסת הבניין. 

המבקר הודיע כי בימים אלו משרד מבקר המדינה פועל להכנת דוח על טיפול הרשויות המקומיות והממשלה במבנים מסוכנים. כמו כן, המבקר ביקש מצוותו ללוות את טיפול העירייה בדיירים עד למציאת פתרון, גם באמצעות נציבות תלונות הציבור.