בנט: "המסורת מלמדת אותנו עצירה לחשבון נפש"

ראש הממשלה פנה לאזרחי ישראל בחשבון הפייסבוק שלו, שעות לפני כניסת יום הכיפורים. "אני מקשיב לכולם, גם כשהדברים הנאמרים קשים", עוד הוסיף, "המחלוקת, הרעל והחרמות ההדדיות פשוט הרסו אותנו מבפנים. אנחנו במקום אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/21 13:54 ט בתשרי התשפב

בנט: "המסורת מלמדת אותנו עצירה לחשבון נפש"
רה"מ נפתלי בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה הדתי הראשון בישראל העלה פוסט לחשבון הפייסבוק שלו, מספר שעות לפני כניסת היום הקדוש בשנה. "השעות שלפני יום הכיפורים הן השעות המשמעותיות ביותר בשנה", הוא כתב. 

"המסורת שלנו מלמדת אותנו לא רק אמונה בצדקת הדרך, אלא גם עצירה לחשבון נפש, לבחינה עצמית, להתכנסות. השנה החולפת הייתה משמעותית מאוד עבור מדינת ישראל, וגם עבורי". 

בעודו ממשיך את המסר שנשמע מהראיונות שהעניק אתמול לכלי התקשורת המרכזיים, שם אמר למרות הכעס כלפיו הוא שלם עם החלטתו על הקמת הממשלה, הוסיף כי "אני יודע שרבים חלקו על הבחירה שעשיתי בעצם ההחלטה להקים את הממשלה, ואני מקשיב לכולם, גם כשהדברים הנאמרים קשים. אני שלם עם ההחלטה שקיבלתי".

"מדינת ישראל הייתה על סיפן של בחירות חמישיות. בלי תקציב, כשהמערכות משותקות ומנוונות, וזן הדלתא כבר באופק. המחלוקת, הרעל והחרמות ההדדיות פשוט הרסו אותנו מבפנים. ידידינו בעולם הסתכלו עלינו בתדהמה, ואויבנו - בסיפוק. שלושה חודשים אחרי, אנחנו במקום אחר. מדינת ישראל, יום אחרי יום, יוצאת מהסחרור וחוזרת לעצמה".

מוקדם יותר היום (ד') פרסם משרד הבריאות את נתוני תחלואת הקורונה מהיממה החולפת, המצביעים על עלייה במקדם ההדבקה, ועל כך מסר ראש הממשלה: "מסתבר שהנגיף לא התרשם ממסיבת הסיום שעשו לו פה בארץ, והוא חזר, בדמות זן הדלתא. יכול להיות שיהיו עוד זנים, קטלניים ועמידים אפילו יותר. המגפה עדיין איתנו. לכן, מדינת ישראל חייבת להישאר פתוחה ומתפקדת, בתוך הקורונה". 

"על מדיניות הסגרים שילמנו מחירים יקרים. השנה האחרונה עלתה לכל משפחה ישראלית 100 אלף שקל. אזרחי ישראל צריכים להיות מסוגלים לחיות, לעבוד, ללמוד. תפקידי הוא לתת לכם את כל הכלים להגן על עצמכם - וזה מה שעשיתי ואני עושה בכל יום".

מעל 6 מיליון איש בישראל כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה של ענקית התרופות האמריקאית פייזר, וראש הממשלה שב ומפציר בציבור להתחסן. "אני קורא, ולא אתעייף מלקרוא שוב ושוב, למי שעוד לא התחסן - בחרו בחיים! למען הבריאות שלכם, ולמען העתיד של כולנו". 

לאחר הפגישה ההיסטורית עם נשיא מצרים עבד פתח א-סיסי ביום שני האחרון, פגישה אשר נשמרה בסוד עד הרגע האחרון ממש, אמר ראש הממשלה, "שמחתי לשבת עם הנשיא, כשדגלי ישראל ומצרים מאחורינו, ואחרי 42 שנה של שלום קר, לדבר ברצינות על חימום והרחבת היחסים בין שתי המדינות, בעיקר בתחום המסחר. הפוטנציאל עצום - ואנחנו ניגשים לעבודה, ברוח טובה של שיתוף פעולה. הפגישה עם הנשיא א-סיסי מצטרפת לפגישה טובה וחמה לא פחות עם המלך עבדאללה וכמובן - לפגישה עם הנשיא ג‘ו ביידן, שהתניעה מחדש את היחסים בינינו לבין ארה״ב, ידידתנו הטובה והחשובה ביותר".

בסוף דבריו הודה יו"ר ימינה לשאר חבריו לממשלה על העבודה המשותפת,  "למרות חילוקי הדעות והאמונות השונות סביב שולחן הממשלה. רק התחלנו". 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן