זאב אלקין באום אל פחם: "אנחנו מגשימים את חזונו של ז'בוטינסקי"

שר הבינוי והשיכון הגיע לעיר הערבית אום אל-פחם שם חתם יחד עם ראש העיר על הסכם גג חדש, שיוסיף לעיר 15,000 יחידות דיור | "מאום אל-פחם תצא הבשורה לחברה הערבית בישראל כולה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/09/21 20:24 ז בתשרי התשפב

זאב אלקין באום אל פחם: "אנחנו מגשימים את חזונו של ז'בוטינסקי"
אלקין, צילום: אלי סבתי

הערב (ב') נחתם הסכם גג ראשון במגזר הערבי בין עיריית אום אל-פחם לבין משרד האוצר. הסכם הגג החדש שקודם על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יוסיף לעיר, השלישית בגודלה במגזר הערבי, עוד 15,000 יח"ד וצפוי להכפיל את אוכלוסייתה המונה כיום כ-57,000 איש ואישה. באום אל-פחם ששטחה כ-26 אלף דונם, רק כמחצית מהקרקעות הן אדמות מדינה והיתר הן קרקעות פרטיות.

תקציבי הפיתוח ימומנו על ידי רשות מקרקעי ישראל ויבוצעו על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית ובפיקוח רמ"י. תוספת ההשקעה בתשתיות העל  תהיה בהיקף כולל של כ 800 מיליון שקלים. יחד עם אישור הסכם הגג אושר קדם מימון על סך 35 מיליון שקלים לתכנון וביצוע תשתיות על מכח ההסכם.

עיקרי עבודות הפיתוח הן: גשר מעל כביש 65, סלילת כבישים חדשים והסדרת כבישים קיימים בשטח העיר אום אל-פחם, הסדרת פתרונות ניקוז, הקמת פארקים ושטחים ציבוריים לרווחת התושבים, העתקת תשתיות חשמל ותקשורת ומיגון אקוסטי למניעת רעש בשטחים הצמודים לכביש 65. 

השר אלקין באום אל-פחם

השר אלקין באום אל-פחםצילום: אלי סבתי

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, המשמש גם כיו"ר מועצת רשות מקרקעי ישראל, אמר במעמד החתימה על ההסכם: "היום אנחנו מגשימים את חזונו של ראש התנועה הרוויזיוניסטית וראש בית"ר זאב ז'בוטינסקי ז"ל, שבכתב העת שלו 'שולחן עגול עם הערבים', כתב: 'אנו כולנו רוצים בטובתם של הערבים הארצישראליים. אנו רוצים שישגשגו גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה תרבותית. את משטרה של ארץ ישראל העברית הננו מתארים לעצמנו באופן כזה: רוב האוכלוסייה יהיה עברי, אולם שיווי זכויותיהם של כל האזרחים הערביים לא זו בלבד שיובטח, אלא גם יוגשם'". 

עוד הוא אמר: "היום הזה מביא עמו בשורה גדולה לכל החברה הערבית בישראל - לא רק לאום אל-פחם. אכן הגיע זמן לא רק להבטיח אלא גם להגשים. אני רואה בהסכם הזה פריצת דרך משמעותית שתביא להצטרפות של ערים ערביות נוספות להסכמי גג. מאום אל-פחם תצא הבשורה לחברה הערבית בישראל כולה".

הטקס התקיים במעמד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', מנהל רשות מקרקעי ישראל יעקב קוינט וראש עיריית אום אל-פחם ד"ר סמיר מחמיד.