מבקר המדינה בזירת הבניין שקרס בחולון: "נלווה את הדיירים עד למציאת פתרונות"

מתניהו אנגלמן הודיע כי בימים אלו משרד מבקר המדינה פועל להכנת דוח על טיפול הרשויות המקומיות והממשלה במבנים מסוכנים. המבקר ביקש מצוותו ללוות את טיפול העירייה בדיירים עד למציאת פתרון: "מדובר על שורה של אנשים שעולמם חרב עליהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/21 15:12 ז בתשרי התשפב

מבקר המדינה בזירת הבניין שקרס בחולון: "נלווה את הדיירים עד למציאת פתרונות"
מבקר המדינה סמוך לבניין שקרס, צילום: ללא

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, הגיע היום (ב'), יחד עם צוותי הביקורת, לשטח קריסת הבניין בחולון כדי לבחון מקרוב את האירוע, את פעילות לוחמי האש, המשטרה והעירייה. כמו כן, המבקר שוחח עם הדיירים שבתיהם נהרסו עם קריסת הבניין. 

המבקר הודיע כי בימים אלו משרד מבקר המדינה פועל להכנת דוח על טיפול הרשויות המקומיות והממשלה במבנים מסוכנים. כמו כן, המבקר ביקש מצוותו ללוות את טיפול העירייה בדיירים עד למציאת פתרון, גם באמצעות נציבות תלונות הציבור.

המבקר בזירת הבניין שרקס

המבקר בזירת הבניין שקרס. צילום: ללא

אנגלמן אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בהגעה לשטח לצורך הביקורת. "הנושא של מבנים מסוכנים נבחן על ידינו בימים אלו. אנחנו עדים לאירוע שהיה כפסע ממוות של אנשים רבים. אסור להמתין לוועדות חקירה נוספות דוגמת פל-קל ולמקרי מוות. על הגורמים העוסקים בנושא לטפל כבר מעכשיו. החל מרשויות מקומיות שנדרשות לתקן חוקי עזר ולבדוק היכן יש מבנים מסוכנים, ועד גורמי הממשלה השונים שעליהם להתעשת ולטפל במבנים המסוכנים לפני האסונות".

המבקר הוסיף ואמר כי ישנה חשיבות רבה לגבש פתרונות לדיירים. "מדובר על שורה של אנשים שעולמם חרב עליהם. היתה כאן החלטה אמיצה להורות לדיירים לפנות את בתיהם תוך רגע. עם זאת חשוב שילוו את אותם אנשים ושיגבשו פתרונות עבורם. הדברים האלו לנגד עינינו ואנחנו בודקים אותם בביקורת המדינה. נלווה את הפעילות למען הדיירים עד למציאת פתרונות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן