בעיצומם של החגים: 46 מתים נוספים מקורונה

הנגיף הנשימתי ממשיך לגבות קורבנות, דווקא במהלך חגי תשרי. אתמול נרשמו עוד אלפי חולים חדשים ומקדם ההדבקה שוב עלה ל-1. מנכ"ל משרד הבריאות: "הבעיה העיקרית היא הלא-מחוסנים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/09/21 10:55 ז בתשרי התשפב

בעיצומם של החגים: 46 מתים נוספים מקורונה
צילום: Yossi Aloni/Flash90

חגי תשרי ושנת הלימודים שנפתחה לפני למעלה משבוע ומתקיימת ללא הגבלות משמעותיות ממשיכים להשפיע על רמת התחלואה של נגיף הקורונה. משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ב') את נתוני התחלואה העדכניים, מהם עולה כי ביממה האחרונה נפטרו 46 בני אדם מהנגיף. 

עוד עולה כי 7,686 מאומתים חדשים התגלו בארץ, מתוך 149,798 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף, כאשר מתוכם ישנם 691 חולים שמצבם מוגדר קשה ו-187 מונשמים. 2,870,182 בני אדם התחסנו במנה השלישית, 5,547,658 במנה השנייה ו-6,043,388 איש ואישה קיבלו מנה אחת של חיסון נגד קורונה. 

עוד עולה מהנתונים כי מספר התלמידים בבידוד ממשיך לעלות. 150 אלף תלמידים נמצאים בבידוד, כאשר כמעט 42 אלף מהם חולי קורונה, ו-108 אלף נוספים נשלחו לבידוד לאחר שהיו במגע עם חולה מאומת. 

מקדם ההדבקה, המעיד על כמה ידביק אדם אחד בממוצע, עלה ל-1.01, זאת אחרי שבימים האחרונים  ירד מתחת ל-1, סמן המעיד על האטה מסוימת בקצב התפשטות המגיפה. 

בתוך כך, נמשכת התקלה במערכת המחשוב של משרד הבריאות, מה שמונע קיום חקירות אפידמיולוגיות, כפי שפורסם בעבר בישראל היום. מצה"ל נמסר כי "במהלך סוף השבוע, הייתה תקלה בקשר בין מערכות משרד הבריאות לפיקוד העורף. הזנת הנתונים והחקירות התנהלו כסדרן, ללא כל פגיעה בפעילות מערך החקירות".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, העניק ראיון הבוקר לכאן חדשות ואמר כי הוא צופה ירידה בכמות הנדבקים בימים הקרובים. עוד הוסיף כי "הבעיה העיקרית היא הלא-מחוסנים. יש גם את אלה שלא התחסנו בשלישית - גם פה יש עלייה אבל המחלה שלהם קלה יותר". עוד התייחס פרוייקטור הקורונה לשעבר לטענה לפיה הורים מדביקים בכוונה את ילדיהם כדי להימנע מבידודים עתידיים ואמר כי אסור לזלזל בסכנה שאכן נשקפת לילדים מהנגיף. "זו תופעה מאוד מדאיגה, מאוד מטרידה וחייבים שהיא תעצר".