יעל שלביה עזבה את הדת? "אני שומרת שבת, אני שומרת כשרות"

הדוגמנית בוגרת האולפנה בנהריה, אומרת בריאיון כי אינה מגדירה את עצמה בכל הקשור לדת: "אני לא מגדירה את עצמי, כמו שאני לא מגדירה אף אחד. אני יעל, ומה שאני עושה עם עצמי בשבת אני עושה עם עצמי". עוד היא אומרת: "כולן רוצות להראות שהן דתיות. אבל אצלי זה הבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/21 10:45 ד בתשרי התשפב

יעל שלביה עזבה את הדת? "אני שומרת שבת, אני שומרת כשרות"
שלביה, צילום: נוגה תמיר \ CC BY-SA 4.0

יעל שלביה, שזכתה לכינוי "הדוגמנית הדתיה", בוגרת האולפנה בנהריה, זו שזכתה בדצמבר הקודם במקום הראשון ברשימת "מאה הנשים היפות בעולם", של TC CANDLER פותחת את הלב ומספרת על הדרך שלה והבחירות שלה ביהדות.

בריאיון למגזין סוף השבוע של "מאקו", סיפרה: "אם הייתי רואה סרט על החיים שלי הייתי אומרת: 'לא אמין'. תלמידת אולפנה ששלחו לה הודעה ופתאום הכל השתנה. היא מגיעה לתל אביב מהעיר הקטנה, הופכת לדוגמנית ולשחקנית, ואז היא גם יוצאת עם ההוא ועם ההוא. צפוי מדי, מבוים מדי, אבל ככה החיים גלגלו אותי".

שלביה ספגה בעבר ביקורת רבה על הדרך הדתית שלה ועל כך שעזבה את הדת. "ביקורת תמיד תהיה", אמרה הדוגמנית. "אני שומרת שבת, אני שומרת כשרות, אבל גם כשאני רוצה לשתף דברים שקשורים לדת אני כבר חוששת, שלא יגידו שאני עושה את זה רק כדי להוכיח משהו. הרבה פעמים אני מרגישה שנהיה טרנד, כולן רוצות להראות שהן דתיות. אבל אצלי זה הבית, ואני רוצה לשמור לי את זה בינתיים".

"הייתי אצל רב והוא אמר לי – בזה שאת גם שומרת על אורח החיים הזה וגם מצליחה ומתפרנסת, את מנגישה את הדת, ומעבירה מסר לאנשים שגם הם יכולים. וזה מה שחשוב לי, לחבר בין ההגדרות המקובעות האלה". 

לשאלה האם היא מגדירה את עצמה "דתיה", השיבה שלביה: "אני לא מגדירה את עצמי, כמו שאני לא מגדירה אף אחד. אני יעל, ומה שאני עושה עם עצמי בשבת אני עושה עם עצמי".