חג בצל הקורונה: לא רק אצל היהודים

הדרוזים, אשר היו אמורים לציין הערב את חג הנביא סבלאן, נאלצו לבטל את אירועי העלייה לקבר, זאת "בשל הרצון לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה וגידול בתחלואה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/09/21 19:45 ג בתשרי התשפב

חג בצל הקורונה: לא רק אצל היהודים
מתחם קבר הנביא שועייב, צילום: Gili Yaari /FLASH 90

חגי תשרי בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה מעוררים דאגה רבה בקרב הרשויות מעלייה במספר המאומתים, ולכן הביאו להגבלות נוספות וחידוד נהלי משרד הבריאות לתפילה בטוחה בבתי הכנסת ובמנייני החצרות. 

אולם, לא רק חגי היהודים נערכים במתכונת שונה. לקראת חג הנביא סבלאן של העדה הדרוזית שחל היום בערב,  לאור מצב התחלואה הודיע השייח מוופק טריף על ביטול אירועי העלייה לרגל לקבר הנביא סבלאן בחורפיש, כך על פי דיווח של עיתונאי ynet דניאל סלמי. ההחלטה על הביטול התקבלה "בשל הרצון לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה וגידול בתחלואה". יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה בה מחליט השייח' טריף לבטל אירוע דתי עקב הקורונה.  

השייח טריף הוא מנהיגה הרוחני של העדה בישראל, ולפני שלוש שנים נבחר על ידי ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות לציון 70 שנה להקמת מדינת ישראל.

חג הנביא סבלאן של העדה הדרוזית מצוין מדי שנה בעשירי לחודש ספטמבר, ונערכת בו עלייה המונית לקבר הנביא, שנחשב לאחד מנביאי הדרוזים, ויש המייחסים אותו לזבולון, בנו של יעקב, המוזכר בספרי הקודש הדרוזים. מקום קבורתו של הנביא סבלאן קדוש בעדה הדרוזית, ושני בחשיבותו רק למקום קבורתו של הנביא שועייב. במהלך יום העלייה לרגל לקבר הנביא מקיימים השייחים מצוות דת ועוסקים בענייני העדה. משפחות מאמינים דרוזיים גם עולות לקבר כדי לחגוג ולקיים נדרים.

בתוך כך, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופסור איתמר גרוטו, אמר לכאן חדשות כי "בזכות החיסונים אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להעלות את מספר המאומתים, ולהפסיק לרדוף אחרי בידוד של כל מאומת". עוד הוסיף, "אם לא היו חיסונים היו לנו 2,200 מתים בחודש הזה".