יצחק הרצוג נפגש עם מלך ירדן: "יש תחושות באזור של רצון להתקדם, רצון לדבר"

נשיא המדינה נפגש עם המלך עבדאללה השני בארמונו, והשניים דנו על מספר עניינים. "בפגישתנו שוחחנו בין היתר על תחומים מרכזיים שבשיח בין המדינות, בין היתר הסכם ליבוא חקלאות בשנת השמיטה" | פגישת הנשיא והמלך נערכה בתאום מלא עם ממשלת ישראל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/09/21 20:13 כז באלול התשפא

יצחק הרצוג נפגש עם מלך ירדן: "יש תחושות באזור של רצון להתקדם, רצון לדבר"
הנשיא הרצוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים בשבוע שעבר פגישה עם מלך ירדן, עבדאללה השני, בארמונו. במפגש שהתקיים בהזמנת המלך ובתאום מלא עם ממשלת ישראל, דנו הנשיא והמלך על סוגיות עומק אסטרטגיות, הן ברמה הבילטרלית והן ברמה האזורית. 

"ירדן היא מדינה חשובה מאד", אמר הנשיא הרצוג. "אני מכבד מאד את המלך עבדאללה, מנהיג גדול ושחקן אזורי משמעותי מאד שנפגש לאחרונה עם מנהיגים חשובים ביותר ביניהם הנשיא ביידן, הנשיא פוטין ועם הנשיא א-סיסי ואבו מאזן".

על תוכן הפגישה, אמר: "בפגישתנו שוחחנו בין היתר על תחומים מרכזיים שבשיח בין המדינות, בין היתר הסכם ליבוא חקלאות בשנת השמיטה, נושאי אנרגיה, קיימות ופתרונות למשבר האקלים שניתן לקדם יחדיו".

הרצוג הוסיף ואמר כי "יש תחושות באזור של רצון להתקדם, רצון לדבר. בימים אלו אנו מציינים שנה לחתימה על הסכמי אברהם. אלו הניחו תשתית אזורית חשובה. הסכמים חשובים מאוד שמשנים את האזור והדיאלוג בו. שמחתי לחנוך את שגרירות איחוד האמירויות בתל אביב בתחילת כהונתי, ובכוונתי לשוחח ולהיפגש עם ראשי מדינות נוספים מהמרחב".

"אני מדבר עם מנהיגים רבים מכל רחבי העולם, כמעט בכל יום, בתיאום מלא עם ממשלת ישראל", הדגיש נשיא המדינה. "אני חושב שמאוד חשוב לאינטרסים האסטרטגיים והמדיניים של מדינת ישראל לנהל דיאלוג עם כולם".

הפגישה עם מלך ירדן מצטרפת לשורת שיחות מדיניות בעלות חשיבות שקיים הנשיא בשבועות האחרונים, עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, והאיגרות שהחליף עם מלך מרוקו מוחמד השישי.

באגרת של מלך מרוקו, נכתב: "אדוני הנשיא, תודה על מכתבך, שנמסר על ידי יאיר לפיד שר החוץ, במהלך ביקורו במרוקו. אני מרוצה מהצעדים שננקטו לחידוש הקשרים בין מדינותינו. אני סבור כי נהפוך את התנופה הזאת לבת-קיימא על מנת לקדם את הסיכוי לשלום לכל עמי האזור. בכבוד רב, מוחמד השישי".