הנשיא ביקר בשומרון ובעיתון "הארץ" זעמו

ביקורו של נשיא המדינה יצחק בבתי ספר בשומרון עם פתיחת שנת הלימודים, הצליחה להרגיז את עיתונאי הארץ ותנועת שלום עכשיו: "הנשיא מחבק את הקיצוניים על הגבעות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/21 14:15 כה באלול התשפא

הנשיא ביקר בשומרון ובעיתון "הארץ" זעמו
צילום: טל קושניר

ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל בפתיחת שנת הלימודים בשומרון הביא לזעם של השמאל הקיצוני שתוקף את נשיא המדינה ואת ראש מועצת שומרון. 

גדעון לוי, עיתונאי הארץ, תקף הבוקר (ה') את הביקור במאמר בעיתון הביקור וכתב: "הרצוג נפגש עם עסקן המתנחלים יוסי דגן" והוסיף:"נשיא מדינת האפרטהייד ואשתו ערכו השבוע ביקור ממלכתי בחוות הלבנים שבגדה המערבית. הנשיא החדש, שנחשב לאיש שמאל, ביקר בשתי חוות לבנים, אחת אלימה ואחת בורגנית, שתיהן על אדמות גנובות על פי החוק הבינלאומי".

החלום ושברו. גדעון לוי

 גדעון לוי צילום: פלאש 90. אמיר לוי

דוברת "בצלם" שרית מיכאלי צייצה בחשבון הטוויטר שלה:"הנשיא הרצוג נפגש עם יוסי דגן, נשיא מדינת ישראל חוגג את פתיחת שנת הלימודים בהתנחלות הקיצונית הר ברכה".

תנועת שלום עכשיו פרסמה פוסט ובו נכתב: "הנשיא מחבק את הקיצוניים על הגבעות....גם ביקור הרצוג לא ישנה את העובדה שההתנחלויות הן אסון לישראל וחיזוקן מהווה פגיעה באינטרס הישראלי."

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מסר בתגובה: "מדהים תמיד לראות את גלי השנאה מהשמאל הקיצוני, השנאה של השמאל הקיצוני מוכוונת גם בפתיחת שנת לימודים נגד הנשיא וילדי השומרון. תשובתנו: אל מול גלי השנאה היא הגדילה של השומרון, 10% גדילה במספר התלמידים בשומרון, פי 4 מהממוצע הארצי - "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ". אנחנו לא עוסקים ולא נעסוק בשנאה ובהסתה, אלא בבניין הארץ ובאהבת ארץ ישראל, בשונה מהשמאל הקיצוני שהוא מזה עשרות שנים מיעוט קטן ושנוא בעם, בדיוק בגלל ההסתה והשנאה האובססיבית שלו כנגד כל מי שלא דומה להם, דווקא נשיא המדינה, יצחק הרצוג מוכיח שהוא נשיא של כל העם ואוהב את כל העם, והעם מחזיר לו אהבה. הנשיא הרצוג כשהיה ח"כ ושר היה מנהיג השמאל בישראל, אבל הוא בדיוק הדוגמא לנשיא ממלכתי המחובר לכל חלקי העם וכן תושבי השומרון הם חלק מהם וכן השומרון הוא חלק ממדינת ישראל,  תשובתנו לשנאה - עוד שכונה, עוד בתי ספר".