אחרי 6 שנים: בית המשפט זיכה את הנאשמים של "חתונת השנאה"

חמישה קטינים זוכו מעבירות הסתה לטרור ואלימות, לאחר שהואשמו כי במהלך חתונה ב-2015 דקרו תמונות של בני משפחת דוואבשה. בן גביר בתגובה: "לא כל מעשה לא יפה ומכוער הוא פלילי, ברהט חוגגים עם רובים, באום אל-פאחם יורים יריות בחתונות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/09/21 12:02 כד באלול התשפא

אחרי 6 שנים: בית המשפט זיכה את הנאשמים של "חתונת השנאה"
צילום: צילום מסך ערוץ 10

בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה הבוקר (ד') את חמשת הקטינים הנאשמים בתיק "חתונת השנאה" מעבירות הסתה לטרור ואלימות. 

עו"ד משה פולסקי מארגון חננו אשר ייצג שניים מהקטינים בירך על ההחלטה "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עיקרי הטענות שלנו, הן לכך שלא הייתה שם הסתה, הן לכך שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית. מדוע המאשימה בחרה דווקא להעמיד לדין את הנאשמים האלה? בסופו של יום עיקר הטענות שלנו שמדובר בתיק עם רקע פוליטי שהתנהל כנגד נערי הגבעות התקבלו, ובית המשפט זיכה את הנאשמים מעבירת ההסתה". 

חבר הכנסת איתמר בן גביר שייצג את הבגירים בתיק ואף נכח בחתונה מסר בתגובה: "מהרגע הראשון טענתי שהפרקליטות נתלתה על עץ גבוה ומדובר בכתב אישום פוליטי, מופרך ומיותר. מאוד לא אהבתי שדקרו תמונת תינוק ולא צריך להסכים עם התמונות הלא יפות ששודרו מהחתונה, כדי להבין שבמדינת ישראל אסור שתהיה אפליה, ברהט חוגגים עם רובים, באום אל-פאחם יורים יריות בחתונות ורק כאן הגישו כתב אישום". 

"לא כל מעשה לא יפה ומכוער הוא פלילי וחשוב שבית המשפט העביר לפרקליטות מסר שלא מדובר בעבירה פלילית. חופש הביטוי נבחן דווקא ברגעים כאלה. כעת אני מקווה שהפרקליטות תחזור בה מכל האישומים כלפי הבגירים בפרשה ותחסוך משפט מיותר".

כזכור, בדצמבר 2015 התקיימה, באולם בירושלים, חתונתו של אחד הנאשמים. על פי כתב האישום, החתן היה מזמין האירוע באולם וכן גם בעל שליטה בנעשה באירוע בו נכחו 500 איש. על פי כתבי האישום, הודפסו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, שחלקם נרצחו כמה חודשים בכפר דומא, וחוברו לשלטים שהונפו בחתונה. עוד נכתב בכתב האישום כי במהלך החתונה שר זמר החתונה, סיני תור, את השיר "יבנה המקדש" והוסיף לשיר את המילים: "ישרף, ישרף המסגד".

במהלך החתונה החלו הנאשמים לרקוד תוך שהם מניפים את ידיהם באוויר, וחלקם אף מניפים את תמונות משפחת דוואבשה, נשקים צבאיים, אקדחים, בקבוקי זכוכית שדימו בקבוקי תבערה וסכינים. אחדים מהרוקדים נעו כשהם רעולי פנים ורוקדים נוספים, דקרו פעם אחר פעם תמונות משפחת דואבשה באמצעות סכינים ואף הציתו וקרעו את התמונות. 

 

עמותת 'חוננו' ביום התרמה מיוחד - בואו להיות שותפים! >>