פינדרוס לכהנא: "אתה נותן לנו הצעות בנושאים שמעניינים את הסבתא שלך"

בזמן שהשר לשירותי דת עלה היום לדוכן הכנסת, התפתח עימות בינו לבין יו"ר סיעת יהדות התורה, "לשמוע אותך עומד פה ונותן לנו הצעות איך לשלוח את הילדים שלנו לקרב, אני צריך איפוק מטורף כדי לעצור כאן" | צפו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/08/21 17:06 כג באלול התשפא

פינדרוס לכהנא: "אתה נותן לנו הצעות בנושאים שמעניינים את הסבתא שלך"
צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

השר לשירותי דת, חבר מפלגת ימינה, מתן כהנא, עלה היום (ג') לדוכן מליאת הכנסת, זאת לאחר שאמש בחדשות 13 חשפו  כי גנץ ביקש לשאת דברים במליאה בעניין הגרעין האיראני ולכן פנה למזכירות הממשלה, אלא ששם סירבו, והעלו במקומו את השר כהנא. 

לאחר שחבר הכנסת יצחק פינדרוס, יו"ר סיעת יהדות התורה, תקף בחריפות את התנהלות הממשלה בנוגע לשביתת בתי החולים הציבוריים ופתיחת שנת הלימודים כסדרה מחר, עלה לדוכן השר כהנא, שלא היה מסוגל לעצור בעצמו. 

"לשמוע אותך עומד פה ונותן לנו הצעות איך לשלוח את הילדים שלנו לקרב, אני אפילו לא יודע איך להתחיל להגיב, לזה ואני צריך איפוק מטורף כדי לעצור כאן לכבוד ראש השנה", הוא תקף כשברקע פינדרוס מטיח בו: "אתה מדבר? אתה נותן לנו הצעות בנושאים שמעניינים את הסבתא שלך". 

גם חברת הכנסת אורית סטרוק השתתפה במהומה במליאה והתבקשה לשבת על ידי יושב הראש מיקי לוי. חבר הכנסת שמחה רוטמן נקרא לסדר כיוון שלא אפשר לכהנא להמשיך בדבריו. 

השר לשירותי דת ענה לצעקות, "ראינו מה עשיתם בשירותי הדת 73 שנים, ראינו איזה חילול השם עשיתם". פינדרוס מיהר להגיב, "גם אזרחות אתה לא יודע? אין לך מושג מי היה שר הדתות כאן, 60 שנים זה היה המשרד של המפד"ל. מה אתה כן יודע"? 

בתוך כך, שר האוצר אביגדור ליברמן הגיש היום (ג') את חוק התקציב למזכירות הכנסת. בתדרוך לכתבים שהעביר אתמול טען כי חוק ההסדרים הוא חלק בלתי נפרד מהתקציב, ולהערכתו יהיה לכך רוב בכנסת. עוד טען כי מדובר בתקציב "הכי חברתי בתולדות המדינה", ויש תוספות של מיליארדים למשרדים השונים ולתוכניות חברתיות. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן