גרימת מוות בכוונה: הוארך מעצרו של החשוד במותו של דסטאו ביסטאי

בית משפט השלום האריך את מעצרו של צעיר ערבי בחשד למעורבות במותו של תושב רמלה במהלך מבצע שומר החומות. על פי החשד, הצעיר דרס את ביסטאי בן ה-74 באמצעות אופניים חשמליים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/21 16:11 כב באלול התשפא

גרימת מוות בכוונה: הוארך מעצרו של החשוד במותו של דסטאו ביסטאי
צילום: צילום: באדיבות המשפחה

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ב') עד יום חמישי את מעצרו של אימן אבו סיף, הצעיר בן ה-19 החשוד בגרימת מותו בכוונה של דסטאו ביסטאי ז"ל בעיר רמלה במהלך מבצע שומר החומות. אבו סיף מואשם בגרימת מוות בכוונה או באדישות וכן בקשירת קשר לביצוע פשע. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו בירך על הארכת המעצר, אולם מחה על שימוש המשטרה במינוח 'תאונת דרכים' לתיאור המקרה.

בהחלטתו כתב השופט טל ענר כי "שוכנעתי כי קיים חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו. על עילת המעצר נדמה כי אין צורך להרחיב את הדיבר לאור התוצאה הקשה של האירוע".

משפחתו של ביסטאי מסרה:"מאוכזבים ומצטערים מאוד שהמשטרה בחרה להשתמש במונח "תאונת דרכים" בעוד שהתיק נחקר בחשד לרצח. הודעה זו של המשטרה פגעה בנו קשות, כשגם ככה אנו מתמודדים יום יום עם רצח אבינו שבוצע בדם קר. הגיע הזמן שהמשטרה תהיה מסונכרנת עם עצמה ותעשה את תפקידה כנדרש. אנו תקווה שהפעם כלל הגורמים יחברו יחדיו לחקור את החשודים ובכך להביאם לדין".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את המשפחה מסר "האירוע בו נרצח דסטאו ביסטאי הי"ד הינו רצח מכוון כנגד יהודי והפקרת הקורבן להתבוסס בדמו.  אנו מודים למשטרה על מעצר החשוד, אם כי באיחור רב, ומקווים שהפעם הצליחה המשטרה להניח ידה על מבצע הרצח והוא יועמד במהרה לדין".

רק לפני חודש האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של צעיר החשוד במעורבות במעשה. "לכל אורך הדרך טענו שאבא שלנו נרצח על רקע לאומני רק בשל היותו יהודי ומסתבר שצדקנו", אמרו בני משפחתו, "אנחנו מקווים שמעתה כלל גורמי הביטחון יחברו יחדיו ויחקרו את החשוד. יאתרו את יתר החשודים ויביאו אותם לדין. מאוד מקווים שהצדק ייעשה במהרה  והרוצחים ירקבו מאחורי סורג ובריח לשנים רבות".

נזכיר כי ביסט נדרס בתאריך 30.5.21 ברמלה על ידי שני צעירים ערבים שפגעו בו בעוצמה רבה. הוא נחבל ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שמיר-אסף הרופא כשהוא פצוע בינוני וסובל מחבלת ראש. כעבור כשבועיים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 

על פי תיעוד המצלמות, לאחר הפגיעה הפורעים ניסו לשוב ולדרוס זוג נוסף אשר עמדו בסמוך לו אך הם לא הצליחו בך. הפצוע נותר חבול על הכביש, ועוברי אורח הזעיקו את כוחות ההצלה שטיפלו בו עד לפינוי בבית החולים וכאמור הלילה, נפטר מפצעיו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן