ניצן הורוביץ נגד עומר אדם: "הפרת חוק חד משמעית"

שר הבריאות תקף את הופעתו של הזמר שהתקיימה בהיכל "מנורה מבטחים" בתל אביב, לעיני 12,000 צופים וללא הקפדה משמעותית על עטיית מסכות | מטעמו של הזמר נמסר: "הכול התנהל לפי ההנחיות. חג שמח ושנה טובה" | אמנים נוספים סופגים ביקורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/21 08:44 כב באלול התשפא

ניצן הורוביץ נגד עומר אדם: "הפרת חוק חד משמעית"
עומר אדם, צילום: David Cohen/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ, התייחס אמש (א') במהדורה המרכזית של "חדשות 12" להופעה האחרונה של הזמר עומר אדם שהתקיימה במוצאי השבת בהיכל "מנורה מבטחים" בתל אביב לעיני כ-12,000 צופים, תוך אי הקפדה על הנחיות הקורונה.

"זה לא מסוג הדברים שמקובלים עליי, גם בניגוד לתקנות וגם העובדה שבפנים אנשים הסתובבו בלי מסכות - זו הפרת חוק חד משמעית. גם בעקבות הדברים האלה וגם בעקבות אירועים אחרים שכאלה, אנחנו מגבירים את האכיפה", אמר הורוביץ.

שר הבריאות הוסיף כי אנשים צריכים לקחת אחריות ולשים לב כיצד הם נוהגים בנושא ההנחיות. "אנחנו בהתפשטות של מגפה, ודברים כאלה לא יכולים להתרחש. לצד החיסונים שנותנים לנו אופטימיות - יש גם תופעות כאלה שמכבידות ומקשות. אם אנחנו רוצים באמת להתגבר על הקורונה, אנחנו גם צריכים להקפיד על ההנחיות".

שרית אדטו, שנכחה בהופעה, סיפרה הבוקר ב-103FM: "בדקו את כולם, אף אחד לא נכנס ללא תו ירוק. ברור שאנשים הורידו מסכות, זו הופעה. עומר ביקש כמה פעמים לשים מסכות, חלק שמו וחלק לא התייחסו".

עומר אדם אינו היוצר היחיד שנמצא תחת ביקורת. יו"ר הנהלת מרצ אורי זכי, כתב בחשבון הטוויטר שלו על הופעה שקיים הבדרן אדיר מילר ביום חמישי האחרון, גם כן בהיכל מנורה, ותקף את אי ההקפדה על עטיית מסכות: "8,000 איש, בלי אכיפת מסיכות לסגור המקום מיד לטפל פלילית. ועיריית תל אביב-יפו - הבעלים - חייבת לפעול מיידית ובנחישות לפטר כל האחראים ולמצות איתם הליכים", כתב בכעס. 

בתגובה לציוץ קיבל זכי תגובה עם תמונות מהופעה של הזמר שלמה ארצי שהתקיימה בקיסריה בשבוע לפני כשבוע וחצי, אשר גם במהלכה נראו הצופים כלא מקפידים על שמירת התקנות.

מנהל יחסי הציבור של עומר אדם: "הכל התנהל לפי ההנחיות"

עופר מנחם מנהל יחסי הציבור של עומר אדם, מסר בתגובה לחדשות 12: "הכול התנהל לפי ההנחיות והנהלים כפי שהיו בכל ההופעות הגדולות של מיטב אמני ישראל בהיכל מנורה בחודשים האחרונים. אנחנו שמחים שהקהל נהנה מאחלים חג שמח ושנה טובה לכל עם ישראל".

מהיכלי הספורט נמסר: "יובהר כי בניגוד לנאמר, ההופעה אמש אינה שונה מכל הופעה באולמות עם מקומות מסומנים. זה המקום להזכיר שעל פי ההנחיות אין באירועים מסוג זה מגבלה של כמות קהל. ההופעה התקיימה בצמוד להנחיות: כניסה בתו ירוק ועם מסיכות, שילוט וכריזה בדבר חובת עטייתן ועם מערך סדרנים שהעירו לצופים שהיו ללא מסכות".