שילה גל, ראש מועצת גוש עציון לשעבר נפטר השבת: "אבלים וכואבים"

שילה גל, אחד מאנשי גוש עציון הוותיקים נפטר במהלך השבת. גל היה מיתומי כפר עציון ומהבולטים במיישבי הגוש | בגוש עציון ספדו לראש המועצה לשעבר: "הצטערנו לשמוע על פטירתו של שילה, מיתומי כפר עציון שאת שמו התיר אביו ברשת הקשר ימים ספורים לפני שנהרג בקרב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/08/21 22:37 כ באלול התשפא

שילה גל, ראש מועצת גוש עציון לשעבר נפטר השבת: "אבלים וכואבים"
שילה גל, צילום: ירון רוזנטל

שילה גל נפטר השבת, גל נולד להורים ניצולי שואה שהשתייכו ל"קבוצת אברהם" שהקימה את קיבוץ כפר עציון. הוא נולד בירושלים לאחר שנשות וילדי הקיבוץ פונו ממנו בימים שלפני נפילת גוש עציון במלחמת העצמאות. שמו מורכב מראשי תיבות שמציינות את זיכרון הנופלים בקרבות על גוש עציון ב-1948: ש - לזכר שלושה מחברי כפר עציון שנפלו בקרב של שיירת העשרה. י - לזכר שיירת העשרה. לה - לזכר מחלקת הל"ה. אביו, עקיבא גלנדאור, שנותר בקיבוץ, אישר את שמו במערכת הקשר. הוא נפל בקרב האחרון בכפר עציון בתאריך ד' באייר תש"ח.

בשנת 1967 היה גל בין אלה שחזרו והקימו מחדש את כפר עציון והיה חבר בקיבוץ עד לשנת 1992 בה עבר ליישוב אלעזר שבגוש עציון. בשנת 1977 היה בין מקימי קיבוץ מגדל עוז. בשנת 1979 התמנה לעמוד בראשות המועצה האזורית גוש עציון. תפקיד אותו מילא במשך 20 שנה. גל היה ממייסדי מועצת יש"ע, יחד עם ראשי מועצות נוספים מיהודה ושומרון. בשנת 1995 רץ גל בפעם האחרונה לראשות מועצת גוש עציון. מולו התמודד יולי אדלשטיין – שכעבור שנה שובץ בצמרת "ישראל בעלייה" של נתן שרנסקי.

בשנת 1999 כיהן כיועץ לענייני התיישבות של אהוד ברק בעת שזה כיהן בתפקיד ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון. בשנת 2000, חצי שנה לאחר כניסתו לתפקיד, פרש גל מהחיים הפוליטיים לאחר שלקה באירוע מוחי. לאחר פרישתו, הוציא גל שלושה ספרים אשר קשורים כולם לכפר־עציון של טרום הקמת המדינה, ומחוברים ישירות גם לסיפור חייו.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר: "בצער רב התבשרנו הערב על לכתו של שילה גל ז"ל, ממחדשי קיבוץ כפר עציון וגוש עציון לאחר מלחמת הימים, ששכל את אביו בקרב על כפר עציון במלחמת השחרור. ראש המועצה הראשון והמיתולוגי של גוש עציון, איש צנוע ופשוט שעסק כל חייו בעבודת האדמה במקביל לחיי הרוח. בשם חברי ועובדי המועצה ובשם כלל מתיישבי הגוש אני שולח כאן תנחומים לאשתו ציפי, לחמשת ילדיו, בני משפחה וחברים. יהי זכרו ברוך"

בגוש עציון מיהרו להספיד את לכתו. ירון רוזנטל מרכז המשק בכפר עציון ספד עם צאת השבת ואמר: "הצטערנו לשמוע על פטירתו של שילה, מיתומי כפר עציון שאת שמו התיר אביו ברשת הקשר ימים ספורים לפני שנהרג בקרב".

רוזנטל הוסיף: "אני שמח שלפחות הצלחנו לומר לו עוד בחייו כמה אנחנו מעריכים אותו כשהענקנו לו מגן הוקרה על פועלו למען החקלאות בהר לפני מספר שבועות. גוש עציון איבד היום את אחד מגדולי בוניו ואוהביו, ואנו ממשיכי דרכו נזכור את דמותו לעד ונשתדל להמשיך במפעל ולא לבייש את הסטנדרטים שהותיר לנו שילה".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי ספד גם הוא ואמר: "הצטערנו לשמוע עם צאת השבת על פטירתו של שילה גל מיתומי כפר עציון ששמו הפרטי היה ראשי התיבות שכללו שירת העשרה ולוחמי ה-ל"ה היה מהמובילים בפיתוח גוש עציון ובהתיישבות היהודית בו. כראש מועצה ידע לבנות שיתופי פעולה אסטרטגיים ועל רקע היכולת האלה גם נקרא לשמש יועץ לענייני התיישבות לרה"מ אהוד ברק. יהי זכרו ברוך".