יאיר לפיד ספד לסעיד אלחרומי: נפל בקרב

ראש הממשלה החליפי הגיע לביקור ניחומים אצל משפחתו של חבר הכנסת אשר נפטר מדום לב, וטען: "הוא נפל בקרב, הוא לא מת ממחלה", עוד הוסיף בעודו פונה לקהל: "אתם חלק מהממשלה, אתם שותפים ואתם שווים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/08/21 16:32 יח באלול התשפא

יאיר לפיד ספד לסעיד אלחרומי: נפל בקרב
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר ויו"ר מפלגת יש עתיד הגיע היום (ה') לביקור תנחומים בסוכת האבלים של משפחתו של חבר הכנסת מסיעת רע"מ סעיד אלחרומי, אשר נפטר אתמול (ד') מדום לב פתאומי בגיל 49.

"הוא נפל בקרב, הוא לא מת ממחלה", אמר ראש הממשלה החליפי למשפחה, "הוא האמין במשהו כל כך והתיש את עצמו. הוא עבד יומם ולילה, נלחם על האנשים שלו, על המשפחה, על השבט שלו, על הדברים שהוא מאמין בהם". 

עוד הוסיף לפיד, "אנחנו לא נשכח ונמשיך לעבוד יחד. זו המורשת שלו, שאנחנו עומדים פה ביחד היום. כולנו. אתם חלק מהממשלה, אתם שותפים ואתם שווים. למדתי המון מסעיד, אני  לומד ממך מנסור", אמר לפיד בעודו פונה ליו"ר הסיעה חבר הכנסת מנסור עבאס, "דיברתי עם כל חברי הכנסת שביקשו ממני למסור לכם שאנחנו בוכים אתכם ומחבקים אתכם ביום הזה". 

הלוויתו של ח״כ סעיד אלחרומי ז״ל התקיימה אתמול בשעה 17:00 בבית הקברות של הישוב שגב שלום שבנגב. בכנסת הוא כיהן בתור יו"ר ועדת הפנים. בעבר כיהן כמזכ"ל התנועה האסלאמית וכראש מועצת שגב שלום. בהודעה רשמית שיצאה מטעם סיעת רע"מ נכתב: "‏הפסד והתחשבנות, ‏מרוצים מגזירת האל הכול יכול, התנועה האסלאמית במדינה והרשימה הערבית המאוחדת, אבלים על בנם הצדיק וסגנו המהולל, פרופסור סעיד אל-חרומי, לאחר שסבל מהתקף לב חמור הלילה". 

חברת הכנסת החדשה שצפויה להיכנס במקומו של אלחרומי היא אימאן ח'אטיב יאסין, אשר כבר מכירה היטב את כנסת ישראל. יאסין כיהנה כחברת כנסת בכנסת הקודמת כחברה בסיעת הרשימה המשותפת, יאסין בלטה בכנסת בזכות החיג'אב שחבשה לראשה והיא נחשבת מקורבת ליו"ר רע"מ מנסור עבאס, מה שיכול לרמז על תמיכה בממשלת בנט כמו שאר חברי רע"מ. כזכור, ח"כ סעיד אלחרומי היה מהקולות הבעייתיים ברע"מ והוא נמנע בהצבעה על הקמת הממשלה.