אזעקת צבע אדום נשמעה באזור אשדוד ואשקלון - תקלה במערכות ההתרעה

באזור אשדוד ואשקלון נשמעה אזעקת צבע אדום אך תושבי האזור דיווחו כי לא נשמעו פיצוצים. לאחר מספר דקות נודע כי האזעקות הופעלו בשל תקלה במערכות ההתרעה | דובר צה"ל: "ככל הנראה מדובר באזעקות שווא. הפרטים בבדיקה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 26/08/21 12:18 יח באלול התשפא

אזעקת צבע אדום נשמעה באזור אשדוד ואשקלון - תקלה במערכות ההתרעה
אזעקות , ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באזור אשדוד ואשקלון נשמעה אזעקת צבע אדום מעט לאחר השעה 12:00. תושבי האזור דיווחו כי לא נשמעו פיצוצים, ולאחר מספר דקות נודע כי האזעקות הופעלו בשל תקלה במערכות ההתרעה. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה, ומאוחר יותר נאמר: "מדובר בתקלה טכנית שאירעה במהלך בדיקה שגרתית של מערכת ההתרעה. במהלך הבדיקה ולאחריה לא הייתה פגיעה בכשירות המבצעית של מערכות ההתרעה".

נזכיר כי ביום שני בשבוע שעבר, לאחר שבועות ארוכים בהם שיגרו מחבלי חמאס בלוני תעבר לעבר יישובי עוטף עזה, נורתה רקטה ראשונה בעידן ראש הממשלה נפתלי בנט ומאז מבצע "שומר החומות". השיגור שיצא מעזה לעבר שדרות הפעיל אזעקה בעיר ובמספר ישובים סמוכים. כיפת ברזל ירטה את הרקטה והתושבים התבקשו להישאר בסמוך למרחבים מוגנים.

למחרת השיגור, ערכו ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ הערכת מצב באוגדת עזה. מצד ישראל לא נרשמה תגובה, ובנט הסביר: "המשימה שלנו היא לתת ביטחון ארוך טווח לתושבי הדרום ולתושבי עוטף עזה. אנחנו נפעל בזמן, במקום ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר". על התגובה של הגיעה לירי הרקטה מרצועת עזה אתמול, אמר: "מבחינתנו הכתובת בעזה היא חמאס. לא סוררים ולא אף אחד אחר, אלא חמאס".

שר הביטחון גנץ אמר בסיום, כי תגובה לירי הרקטה תהיה בהתאם לצורך הביטחוני של ישראל: "אנחנו קבענו אחרי מבצע שומר החומות שמה שהיה הוא לא מה שיהיה וכך גם ננהג. אנחנו נשמור לעצמנו את זכות הפעולה בעוצמה, במקום ובזמן שנבחר ונעשה את זה כמו שצריך. אין לנו אינטרסים בעזה מלבד שקט ביטחוני והשבת הבנים הביתה".

"איננו אויבים של תושבי רצועת עזה, מי שבעצם הוא האויב בפועל של תושבי רצועת עזה זה חמאס שלוקח אותם כבני ערובה. אנחנו נשמח להקל ככל שאפשר, ביוזמת הכסף הקטארי וביוזמות אחרות, ובלבד שנדע שהכסף יגיע למקומות הנכונים. ישראל נחושה להגן על עצמה והיא תדע לעשות את זה". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן