כביש דו נתיבי שני בשומרון: "מהלך היסטורי"

הכפלת קטע הכביש השני - מאלפי מנשה עד כביש 444, אושרה למתן תוקף. הכביש יתווסף לכביש 5 המוביל ליישובי מרכז השומרון והוא צפוי לפתור את בעיית הפקקים. "מציל חיים גם ליהודים שנוסעים בכביש וגם לערבים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/08/21 15:40 יז באלול התשפא

כביש דו נתיבי שני בשומרון: "מהלך היסטורי"
תוואי כביש 55, צילום: רועי חדי

הוועדה לתכנון ובנייה במנהל האזרחי דחתה את ההתנגדויות ואישרה הבוקר (ד') למתן תוקף את הכפלת הקטע השני בכביש 55 לכביש דו נתיבי מצומת אלפי מנשה ועד לחיבור עם 444. הכביש המתוכנן להיות דו נתיבי יגיע בסופו של דבר עד צומת גלעד. מדובר בקטע הכביש השני שמאושר להכפלה בכביש 55, כאשר קטע הכביש הראשון מצומת אלפי מנשה לכיוון ככר צופים אושר ויצא לביצוע. 

למעשה זה הכביש השני בשומרון שיהפוך לדו נתיבי, והוא יתווסף לכביש 5 המוביל ליישובי מרכז השומרון. והוא צפוי לשנות את פני האזור כולו ולפתור את בעיית הפקקים. הכביש ישרת את תושבי הישובים: צופים, אלפי מנשה, קרני שומרון, קדומים, שבי שומרון, עינב, חוות גלעד, יצהר, עמנואל, נופים, חוות יאיר, יקיר וכן את תושבי הכפרים הערביים באזור.  

"זהו רגע היסטורי, להכפלת כביש 55 יש משמעות דרמטית על המרחב, ועל ההתיישבות כולה, הכביש ייתן מענה בטיחותי ומציל חיים גם ליהודים שנוסעים בכביש וגם לערבים, והוא אבן דרך משמעותית בדרך לחזון מיליון תושבים בשומרון", אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב בירך גם הוא על ההחלטה, ואמר: "זהו רגע היסטורי וחשוב שיאפשר כעת את הקמת 4 נתיבים עם מעקה הפרדה במקטע המסוכן ביותר שגבה חיי אדם רבים בלו"ז קצר ויביא גם לסיום סיוט פקקי הבוקר לציבור כולו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן