התפשטות הקורונה יממה שנייה ברציפות: כמעט 10,000 חולים חדשים

בצל העלייה הקשה בתחלואה, שבעה בתי חולים ציבוריים יעברו היום למתכונת שבת בשל היעדר תקציב| הורוביץ: יש להגיע להסכמות | מספר החולים קשה קרוב ל-700

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/08/21 11:20 יז באלול התשפא

יממה שנייה ברציפות: כמעט 10,000 חולים חדשים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ד') את מניין החולים החדשים, ששוב שובר שיאים שכמותם לא נראו בגל התחלואה הנוכחי של וריאנט הדלתא. 9,891 מאומתים חדשים התגלו אתמול, מתוך 150,657 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. מספר החולים הקשים עומד על 692 חולים, מתוכם 129 מונשמים. 6,880 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

מוקדם יותר השבוע הודיעו שבעה בתי בתי חולים ציבוריים ברחבי הארץ כי לא יקבלו יותר חולי קורונה למחלקות, וביום רביעי יעברו למתכונת שבת, זאת לאור היעדר משאבים מספקים לטיפול החולים. 


(בתי החולים מאיימים בשביתה).

מנכ״ל שערי צדק פרופסור עופר מרין תיאר את השלכות מגיפת הקורונה על מערכת הבריאות: ״שנה וחצי, ארבעה גלי קורונה, עובדים יום ולילה, 7 ימים בשבוע כדי להציל את מדינת ישראל. הערים הכי אדומות בישראל. אני מתבייש לעמוד פה כמו פושט יד. מדינת ישראל מפירה את ההסכם עם בתי החולים הציבוריים. אף אחד מסעיפי ההסכם לא מקוים".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, התראיין היום לכאן חדשות והביע תקווה שהמשבר יפתר עוד היום. "אני מקווה שכבר היום נשחרר את אותם 300 מיליון שקלים, בצורה כזו שנוכל להעביר אותם לבתי החולים. יש פה עניין של לאתר את המקורות לכסף הזה ואני מקווה שזה יסתיים היום".

שבעת בתי החולים הציבוריים: הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ובתי החולים בנצרת, יעבדו היום במתכונת שבת. שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס למשבר וכתב בטוויטר: "בתי החולים העצמאיים במצוקה. אני מודע לזה ומטפל. נציגי משרד הבריאות והאוצר מקיימים כבר יומיים דיונים מרתונים כדי לפתור את המשבר. נדרש ואפשר להגיע להסכמות עד סוף היום. לא אאפשר הימשכות המצב הזה ואני בטוח שהאוצר מבין ויפעל בדיוק כמוני". 

עוד עולה מהנתונים כי:
1,673,156 מתחסנים מנה שלישית.
5,454,750 מתחסנים מנה שנייה.
5,923,082 מתחסנים מנה ראשונה.