שחרור עזרא שיינברג: הפרקליטות תגיש ערעור

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לעתור נגד החלטת ועדת השחרורים בדבר קיצור עונשו של שיינברג, אשר שימש כרב קהילה בצפון והורשע בביצוע עבירות מין בשמונה נשים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/08/21 16:57 טו באלול התשפא

שחרור עזרא שיינברג: הפרקליטות תגיש ערעור
עזרא שיינברג, צילום: Meir Vaknin/Flash90

התפתחות נוספת בפרשת שחרורו של עזרא שיינברג: פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הודיעה היום (ב') לבית המשפט המחוזי  כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט להגיש עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים, אשר הורתה על שחרורו על-תנאי של עזרא שיינברג.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעכב את ביצועה של החלטת ועדת השחרורים, כדי לאפשר לה להגיש את העתירה על נימוקיה המפורטים.

שיינברג, אשר שימש רב קהילה רב השפעה, הודה והורשע ב-2018 במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות מין בשמונה נשים, ונידון ל-7.5 שנות מאסר בפועל. שיינברג הורשע בשני מקרים של ניסיון אונס, בשש עבירות של מעשים מגונים בנסיבות אינוס, בשלוש עבירות של גרימת מעשה מגונה בנסיבות אינוס, בניסיון לביצוע מעשה מגונה בנסיבות אינוס ובשיבוש מהלכי משפט.

ועדת השחרורים החליטה בשבוע שעבר, ברוב דעות ובניגוד לעמדת הפרקליטות, לנכות שליש מעונשו של שיינברג, כך שבניכוי הזמן בו שהה במעצר וכן התקופה שריצה במאסר, הוא צפוי לשחרור מיידי. הודעה על הכוונה להגיש עתירה נמסרה גם לבא כוחו של שיינברג ולבא כוחן של נפגעות העבירה. 

 בשבוע שעבר, יו"ר מפלגת הציונות הדתית תקף את החלטת ועדת השחרורים להביא לשחרורו המוקדם. סמוטריץ' כתב: "החלטת וועדת השחרורים לקצר את עונשו של עזרא שיינברג היא מבישה ומהווה תקיעת סכין בגבן של הנפגעות. קיצור שליש אינה זכות מוקנית, מה גם ששיינברג לא לקח אחריות על מעשיו. העונש היה קל מידי מלכתחילה והשחרור המוקדם הוא הוספת חטא על פשע.
אני קורא לפרקליטות לערער על ההחלטה".