לאחר שתמך בסמוטריץ', ישראל אומן התפקד לליכוד

לאחר שהעביר את תמיכתו ממפלגת ימינה לציונות הדתית, הפרופסור לכלכלה שוב משנה כיוון והודיע על התפקדותו לתנועת הליכוד, זאת כדי לתמוך בחבר הכנסת לשעבר עוזי דיין

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/08/21 15:43 יד באלול התשפא

לאחר שתמך בסמוטריץ', ישראל אומן התפקד לליכוד
צילום: Yossi Aloni/Flash90

פרופסור ישראל אומן, חתן פרס נובל לכלכלה על מחקרו בתחום תורת המשחקים, התפקד היום (א') לתנועת הליכוד בראשות יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. באמצעןת החברות במפלגה הוא מתכוון להביע את תמיכתו בחבר הכנסת לשעבר עוזי דיין, כמועמד ברשימה לבחירות הבאות. 

המהלך של המתמטיקאי הישראלי מפתיע במיוחד, שכן בסבב הבחירות הראשון של שנת 2019 הוא הביע את תמיכתו בנפתלי בנט ואיילת שקד ממפלגת ימינה. הוא אף קרא להצביע עבורם שכן, הם "עשו עבודה טובה בממשלה הקודמת. צריך לחזק את ידי נתניהו על ידי אנשים מהימין החדש". 

לאחר מכן, בחודש מרץ האחרון, ביקש אומן להוסיף את ההמלצה שלו למי להצביע בבחירות לכנסת ה-24: "בפרט ברשימה של סמוטריץ' היא על סף אחוז החסימה, אז כדאי להצביע בשבילה". 

פרופסור אומן אמנם ממליץ להצביע לציונות הדתית, שחלק ממנה היא עוצמה יהודית של העו"ד איתמר בן גביר, אך בתאריך 17.9.19, יום הבחירות לכנסת ה-22, עתר אומן ליו"ר ועדת הבחירות, חנן מלצר, בטענה כי עוצמה יהודית מפיצה מסרון בו הוא כביכול קורא להצביע לה. השופט מלצר דחה את טענות פרופסור אומן וקבע כי לא רק שהוא לא הכחיש את הדברים שנאמרו בהקלטה, אלא שעולה מההקלטה כי פרופסור אומן אכן מנה שיקולים שונים שלפיהם יש להצביע לעוצמה יהודית ולפיכך אין לקבל את העתירה.

היום כאמור, פרופסור ישראל אומן מעביר את תמיכתו מהמפלגות הקטנות למפלגה הראשונה בגודלה בכנסת הנוכחית, ויש לציין כי כך או כך, הוא נשאר במחנה הלאומי.