בתלמוד תורה מורשה מכחישים את העדויות: "פרסום שקרי ומגמתי"

בהנהלת תלמוד התורה בירושלים הגיבו לתחקיר על האלימות במוסד והבהירו מי הנפגע העיקרי: "חשים צער וכאב על הפגיעה בשמו הטוב של מורשה" | ההודעה עוררה סערה בקרב הבוגרים שנפגעו: הפגיעה בשם הטוב של המוסד נעשתה רק על ידי הצוות המכה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/08/21 13:14 יד באלול התשפא

בתלמוד תורה מורשה מכחישים את העדויות: "פרסום שקרי ומגמתי"
תלמוד תורה "מורשה", צילום: חדשות כיפה

חודש אחרי חשיפת הסיפורים המטלטלים על האלימות שהונהגה בתלמוד התורה מורשה בירושלים, הגיעה לידי מערכת "חדשות כיפה" הודעה שהפיצה הנהלת המוסד התורני להורי התלמידים, בה נפרסה תגובתה הרשמית לכתבה ועיקרה היא הדיפת הטענות וטענות לרדיפה ופגיעה בשמו הטוב של בית הספר. 

"בעקבות כתבות, שעסקו בגילויי אלימות כלפי תלמידים במוסדות חינוך, החלו להופיע ברשתות חברתיות ובאתרי חדשות תלונות כאלו ואחרות, חלקן, גם ממספר בוגרים שלמדו בעבר, לפני כשני עשורים ויותר במורשה", נאמר במכתב שהופץ מיד לאחר פרסום הכתבה, "הדברים פורסמו בפומביות רחבה מאוד, נצבעו ותוארו באופן מוגזם שקרי מגמתי ובלתי מתקבל על הדעת". 

"אנו בראש ובראשונה מבקשים להיות קשובים לכאבו של כל בוגר שנפגע או חש נפגע ולאפשר מרחב לשיח למעוניין בכך", ציינו בתלמוד התורה מורשה, אך הדגישו: "יחד עם זאת אנו גם חשים צער וכאב על הפגיעה בשמו הטוב של תלמוד תורה מורשה, מוריו, הוריו ורוב ככול בוגריו הפזורים בכל רחבי הארץ ומביאים ברכתם בתפקידיהם השונים".

הנהלת תלמוד התורה טענה במכתב כי, "במוסדנו האהוב שהביא ומביא את ברכתו במרחב החינוך הציוני הדתי משתדלים מאוד בשיתוף עם קהילת ההורים הנפלאה לחנך  מתוך קשר של חיבור, אהבה, הקשבה ונעם. לאורך כל השנים,  לצד לימוד תורה ומידות טובות, אנו עוסקים באופן עקבי ותדיר בלימוד והעמקה של דרכי חינוך מתוך קשר והקשבה, כשבמרכז החזון עומדת לנגד עיננו הכרתנו ואמונתנו בערכה של הילדות וחובתנו להיות קשובים לנשמותיהם הטהורות של ילדינו התמימים".

ראשי המוסד הביעו את תודתם והערכתם להורים והבוגרים ששלחו חיזוקים לאור הפרסומים ואף הביעו את אמונם בצוות המקצועי. "אנו מאמינים שיחד אתכם נצלח את המהמורה הזו ונצא מחוזקים טובים וראויים יותר לעבודת הקודש של הנחלת תורה ומידות טובות וישרות לילדינו בני תלמוד תורה מורשה", הוסיפו בהנהלה וחתמו: "בברכת שלום רב לאוהבי תורתך". 

בעקבות פרסום ההודעה, בוגרים רבים של תלמוד התורה שנפגעו במהלך השנים הגיבו נגד הכחשת המעשים של המוסד. אחד המגיבים הוא צבי ביגון, בנו של הרב דב ביגון, ראש ישיבת מכון מאיר ומכון אורה שצידד בעמדת הבוגרים ללא דופי: "הפגיעה בגופם בנפשם ובשמו הטוב של המקום הנקרא בטעות 'מוסד' נעשתה אך ורק על ידי אותם אנשים מתועבים ופחדנים הנקראים בטעות 'רבנים/מורים' שסטרו, בעטו, הטיחו ראשים והתעללו נפשית בילדים זכים וטהורים שכל פשעם היה לקום בבוקר וללכת לבית הספר".

"אני יכול להעיד באופן אישי כי מה שכתב וכתבו עוד רבים טובים ואמיצים אחרים, הינו אמת לאמיתה", כתב ביגון, "ועוד רבים אחרים לא אמרו ולא כתבו והשתיקה של אותם ילדים זכים רכים וטהורים העומדים נבוכים מול אותם פראי אדם. השתיקה הכל כך כואבת מהדהדת בראשי וצריכה להדהד בראשם של כל מי שיש חמלה וצדק בליבו".

"אני מציע לאותו מקום המתיימר לקרוא לעצמו מוסד להתבייש באותם ימים ובאותם אנשי צוות נבזיים, ולבקש סליחה שלא עשה את הדבר המינימלי ולא הגן על גופם ונפשם של הילדים הקטנים והתמימים שנכנסו בשעריו - אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר", סיכם בנו של ראש הישיבה.