ראש טוב: שמחה רוטמן התבטא בעד לגליזציה והוסיף וידוי

ח"כ רוטמן מסיעת הציונות הדתית יצא בהתבטאות מפתיעה בעד סמים קלים: "על מדינה להתעסק כמה שפחות בלאסור". רוטמן חשף האם השתמש בסמים בעברו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/08/21 10:53 ט באלול התשפא

ראש טוב: שמחה רוטמן התבטא בעד לגליזציה והוסיף וידוי
רוטמן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

הסדרת הקנאביס בחוק הישראלי הייתה נראית דימיונית אבל בעקבות ההסכם הקואליציוני של מפלגת תקווה חדשה שדרשה תיקון חוקתי בנושא, קנאביס הפך לאחד הנושאים החמים בכנסת. ח"כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית חשף את דעתו על הסם והפתיע את כולנו.

רוטמן שיתף את דעתו על אכיפת סמים קלים בפייסבוק, "נתחיל בווידוי קטן: אני סחי. מעולם לא עשיתי פעולה לא חוקית בשום הקשר של סם אי פעם לכן איני מדבר מחוויה אישית". שיתף רוטמן והוסיף: "ברמה הנורמטיבית, אני סבור שעל מדינה להתעסק כמה שפחות באיסור של מה שרע ומזיק. הגנה על צעירים מנזקי הקנאביס היא בהחלט מטרה נעלה. אך היא באחריות המשפחה, הקהילה והחברה, ורק כמפלט אחרון, המדינה".

רוטמן נימק את דעתו ואמר: "כשם שאני זה שאחראי לשמור שילדיי לא ישתכרו, למרות שיש לי אלכוהול בבית, כך אני לא רואה הכרח שבשם השמירה על הצעירים, המדינה תאסור באופן גורף שימוש בקנביס. המדינה בהחלט יכולה לדרוש סימון ברור והגבלת גיל במכירה, ולסייע בהסברת הנזקים והנגשת המידע הרלוונטי, אך איני רואה צורך ביותר מזה".

"כשם שאני לא רואה טעם במעורבות המדינה במיסוי 'חינוכי' על משקאות ממותקים, אני לא רואה צורך ב'חינוך' שכזה בתחום הקנביס". סיים. כזכור, רוטמן ושאר חברי סיעת הציונות הדתית קיבלו לפני מספר שבועות "שיעור" בקנאביס מח"כ רם שפע.

השמועות על שיעור הקנאביס רצו ברשת ושפע החליט לשים להם סוף. שפע כתב בטוויטר כי: "לאור פניות רבות, החלטתי לאשר את הידיעה ולצרף הוכחה  אכן הוזמנתי לישיבת הסיעה של "הציונות הדתית" לדבר איתם על לגליזציה ועל שוק הקנאביס. מוכרח להודות, היה מרתק. התעמקנו בהשלכות החקיקה וסיכמנו להמשיך לחשוב ביחד על הנושא בתקופה הקרובה". שפע הוסיף מחמאה ואמר: "ישר כוח על הפתיחות וההקשבה".


(כשחבר הכנסת רוטמן דיבר על הרגליים של ריהאנה).