הר הזיתים: ועד ישראלי להגנה על ההר

אמש הוקם ועד ישראלי להגנת הר הזיתים בהשתתפות אישי ציבור בכירים בהם השרים לשעבר אפי איתם והרב יצחק כהן שהדגישו הצורך במימוש הריבונות על ההר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/21 10:32 ט באלול התשפא

הר הזיתים: ועד ישראלי להגנה על ההר
פגישת בכורה, צילום: ללא קרדיט

ביוזמת הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, שנוסד לפני כעשור על ידי האחים לובינסקי מארה"ב, ובהובלת מנהל הועד הבינלאומי מר שלום לרנר, התארגנו והשתתפו בישיבה ראשונה חברי הועד הישראלי לטכס עצה ולפעול למען החזרת הר הזיתים למעמדה הראוי.

האתגר המרכזי שעומד לפני הועד הוא לממש את ההסכם בין הממשלה, עיריית ירושלים והועד הבינלאומי לבנייתו של מרכז מבקרים שימשוך אלפי מבקרים מדי יום. המרכז ישמש קודם כל את כל הבאים להר לעלות על קברי אבות ויקיריהם, וכן הבאים להתפלל על קברי צדיקים.   

מעבר למרכז מידע על כלל הקברים הנמצאים בהר והקמת בית כנסת, מתוכננות הרבה פונקציות שימחישו למבקרים את חשיבותו וקדושתו של המקום.  עצם בניית מרכז המבקרים שימשוך אלפי מבקרים יגבירו באופן משמעותי את הביטחון והריבונות, במקום מתוכננת לקום עמדת משטרה.

השר לשעבר, הרב יצחק כהן, ציין כי יש לדקדק במקצועיות בכל הפונקציות שמתוכננות ולעשות את זה בשיתוף פעולה מלא עם השותפים כלל השותפים. השר לשעבר, אפי איתם, אמר במהלך הדיון כי יש חשיבות לתוכן שילמד במרכז. הוא הדגיש כי יש ללמוד הקשר שנמשך מעל שלושת אלפים שנה, בין העם היהודי בכל מקום ובכל זמן, לבין ההר וירושלים. 

פגישת הבכורה

פגישת הבכורה                                                                                                                                 צילום: ללא קרדיט

רבים מהמשתתפים ציינו שלא רק הציבור הבוגר מהארץ והעולם ייהנו מהמרכז,  אלא במיוחד הדור הצעיר בארץ יזכה להכיר את שורשיו. מנהל הועד, שלום לרנר, ציין שעוד צפויים להצטרף עוד חברים/חברות בשבועות הקרובים ולאחריו תתקיים ישיבה חגיגית.

בישיבה השתתפו בין היתר כאמור השר לשעבר אפי איתם, הרב יצחק כהן ממייסדי ש"ס ששירת ב-25 שנים האחרונות כח"כ ושר בכמה משרדי ממשלה, דר' דוד פורטוביץ' מייסד ומנהל האגודה לקידום החינוך ביפו מרצה בכיר לשעבר באוניברסיטת בר אילן,  עו"ד מישל אביב ראש משרד עו"ד בירושלים,  עו"ד שלום וסרטייל בעלים ומנכ"ל חברת ציפחה בינ"ל – חברת בנייה שבנתה ובונה אלפי דירות בארץ, גאל גרינוולד סגן יו"ר ארגון הציוני העולמי וראש מח' החינוך. יו"ר צורבה דרבנן. מנכ"ל לשעבר של תנועת בני עקיבא העולמית, סגן יו"ר לשעבר של קרן קיימת לישרל, ג'רי שטוך בכיר לשעבר במשרד האוצר, ציר כלכלי בקונסוליה בלוס אנג'לס, ארה"ב ואילן גאל דור מנכ"ל ארגון "גשר", חבר פעיל בעמותות שונות. חבר מועצת העיר בית שמש לשעבר.