ויקיפדיה בשפה העברית חוגגת ח"י שנים ושוברת מיתוסים | צפו

קמפיין חדש של האנציקלופדיה האינטרנטית החופשית מציג את תרומתה ומבקש להבליט את אמינות התכנים שלה. הקמפיין נעזר באמצעות מיתוסים מקובלים הנתפסים "כאמת" אך העובדות לגביהם אחרות | הערך הראשון נכתב ב-8 ליולי 2013

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/21 13:42 ז באלול התשפא

ויקיפדיה בשפה העברית חוגגת ח"י שנים ושוברת מיתוסים | צפו
ויקיפדיה חוגגת 18, צילום: shutterstock

לרגל חגיגות ה-18 לוויקיפדיה העברית החליטה עמותת ויקימדיה ישראל המקדמת את פעילות ויקיפדיה בישראל, לצאת בקמפיין לשבירת מיתוסים מוכרים. הקמפיין, שנוצר על ידי משרד הפרסום גדעון עמיחי/ No, No, No, No, No, Yes, ויעלה בערוץ רשת 13, בחוצות ברעם הדיגיטלי בצומת עזריאלי, בדיגיטל וברשתות החברתיות, מבליט את אמינות התכנים בוויקיפדיה, על ידי מיתוסים מקובלים הנתפסים בציבור כאמת בעוד שהעובדות המופיעות בערכים באתר וויקיפדיה מנפצות אותם עם נתונים מפתיעים.

במהלך השנים, נטען על ידי הימין בישראל, כמו גם עורכי ערכים בישראל כי ויקיפדיה בשפה העברית נוטה שמאלה. לדברי רויטל פולג, מנכ"לית ויקימדיה ישראל, "כולנו פונים לגוגל כשיש לנו ויכוח או התלבטות על מידע מסוים, ולרוב התוצאה הראשונה שתכריע ותלמד אותנו מה האמת - היא ויקיפדיה. כבר 18 שנה שמתנדבי ויקיפדיה בעברית בונים את מאגר הידע החופשי הנרחב ביותר ברשת שכולנו עושים בו שימוש יומיומי, בצורה מבוססת, אמינה ונגישה ללא כל עלות".

הערך הראשון שנכתב בעברית היה "מתמטיקה" ב-9.7.2003, המיזם הושק יום לפני כן. ויקיפדיה העברית חצתה את קו 300,000 ערכים והיא זוכה לכ-85 מיליון דפים נצפים בחודש ומיליארד ציפיות בשנה.

הוויקיפדיה העברית מדורגת במקום 37 ברשימה העולמית של הוויקיפדיות. נציין כי ביחס למספר דוברי השפה, הקהילה העברית היא מהגדולות בעולם ומדורגת במקום הראשון לאחר ויקיפדיה באנגלית ביחס שבין ההשקעה והעומק לערך - מספר עריכות לעומת מספר ערכים.

השקת ויקיפדיה

השקת ויקיפדיהצילום: צילום מסך